منابع قطری، شامگاه امروز (دوشنبه)، از گفت‌و‌گوی تلفنی «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور با «رابرت مالی»‌ نماینده آمریکا در امور ایران و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا خبر دادند.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) در گزارشی بدون ارائه جزئیات بیشتر درباره گفت‌و‌گوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با نماینده آمریکا در امور ایران خبر داد که دو طرف در این تماس تلفنی درباره همکاری‌های دوجانبه و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک گفت‌و‌گو کرده‌اند.

شبکه «الجزیره» نیز خبر داد که وزیر خارجه قطر تماسی دیگر از مشاور امنیت ملی آمریکا دریافت کرده و با او همکاری‌های دوجانبه و مسائل مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که شامگاه روز شنبه هفته جاری نیز نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات درباره کاهش تنش‌ها در منطقه و آغاز گفت‌وگوی جدید با یکدیگر تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

عبدالله بن زاید آل نهیان در گفت‌وگوی تلفنی با رابرت مالی بر آغاز مذاکرات جدید و همچنین تقویت همکاری‌ها در سایه توافق آبراهام که با رژیم صهیونیستی حاصل شده، تاکید کرد.

گفت‌وگوی دو طرف در حالی صورت گرفت که پیش از آن، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز تلفنی با عبدالله بن زاید گفت‌وگو کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.