گانتز، لبنان را تهدید کرد

 در ادامه تهدیدهای پوشالی و اتهام‌زنی‌های نخ‌نما شده مقامات تل‌آویو به محور مقاومت، «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم ایران و لبنان را تهدید کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، گانتز شامگاه دوشنبه طی سخنرانی در مراسم سالگرد برخورد دو بالگرد نظامی اسرائیلی به هم در سال ۱۹۹۷ در جنوب لبنان و کشته شدن تمام ۷۳ سرنشین آنها، مدعی شد که تل‌آویو مانع حضور نظامی ایران در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی می‌شود.

وی همچنین با تهدید غیرمستقیم جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان، مدعی شد اسرائیل هر کاری بتواند برای جلوگیری از تبدیل شدن لبنان به یک «دولت تروریستی» انجام می‌دهد.

بر اساس این گزارش، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادعاهای خود گفت: «شفاف‌سازی کرده‌ایم که اجازه تبدیل شدن لبنان به یک دولت تروریستی را نمی‌دهیم. امروز، ارتش اسرائیل در مرزها و ورای آنها عملیات می‌کند».

به نوشته جروزالم‌پست، گانتز مدعی شد: «ما در ریشه‌کن کردن حضور نظامی ایران در مرزهای خود تعلل نمی‌کنیم».

وی سپس در اظهاراتی با هدف تحریک کردن دولت لبنان علیه حزب‌الله، افزود: «اگر درگیری در مرزهای شمالی رخ دهد، دولت لبنان کسی است که سنگین‌ترین بها را برای آن پرداخت می‌کند زیرا غیرنظامیان آسیب خواهند دید».

پیش از این درشت‌گویی‌های گانتز، «ایوب حمید» عضو کمیسیون امنیت ملی و داخلی پارلمان لبنان تاکید کرده بود که این کشور در برابر هرگونه اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی برای خود حق دفاع قائل است. 

«یواف لیمور» کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی گفته بود حزب الله لبنان با منهدم کردن پهپاد اسرائیلی، قدرت بازدارندگی این رژیم را زیر سؤال برده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.