چه کسی صدای انقلاب را اعلام کرد؟

مبارزی خستگی ناپذیر که از نطق‌های آتشین بر منبر تا اعلام صدای انقلاب و از سنگر مجلس تا سنگر جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پابه پای مردم تلاش کرد.

شهید شیخ فضل الله محلاتی مجاهدی که با جمله معروف  " بسم الله الرحمن الرحیم. این صدای انقلاب اسلامی ایران است" نخستین بار صدای انقلاب اسلامی را از رادیو جمهوری اسلامی ایران بر سر اسر عالم طنین انداز کرد.

شهید محلاتی از جمله روحانیون فعال و مبارزی به شمار می‌رود که به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، پا به پای ملت در تسخیر مراکز قدرت رژیم شاه تلاش خستگی ناپذیری را برای به ثمر رسانیدن پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد؛ او چهره بسیار درخشانی در مبارزات سیاسی بود و برای پیشبرد اهداف نهضت از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

شهیدمحلاتی یکی از شخصیت‌های بارزی در امر تحصن روحانیون تهران و قم و دیگر شهرستان‌ها بود که برای استقبال حضرت امام خمینی (ره) در تهران حضور داشتند و در آستانه ورود امام راحل یکی از فعالترین اعضای کمیته استقبال از معظم‌له بود.

این شهید پس ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی همچون سربازی پرتلاش در خدمت حضرت امام (ره) و انقلاب بود و با روحی سرشار از عشق امام در این راه بار‌ها از تشخیص و منفعت و مصلحت خویش صرف‌نظر کرد و بنا به فرموده مقام معظم رهبری حتی حاضر بود در این مسیر از آبروی خویش نیز مایه بگذارد.

شهید حجت الاسلام شیخ فضل الله محلاتی سرانجام در اول اسفند ۱۳۶۴ پس از عملیات والفجر ۸ هنگامی که به همراه جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولین قضایی کشور، با یک فروند هواپیمای مسافربری، عازم جبهه‌های نبرد بودند، به وسیله چند فروند هواپیمای جنگی رژیم بعثی عراق در حوالی اهواز مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسیدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.