جزییات واکسیناسیون سراسری در ایران

سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم آغاز واکسیناسیون سراسری اینکه بیماری کووید ۱۹ ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت‌های مستمر همکاران ارجمند من در وزارت امور خارجه در سازمان برنامه و بودجه و در بانک مرکزی و وزارت راه و به خصوص پیگیری‌های مستمر به سفرای ارجمند در کشورهایی که برای واردات واکسن تلاش می‌کردیم قولی که مردم دادیم عملی شد.

وی گفت: امروز در ۶۳۵ بیمارستان دولتی، خصوصی و خیریه واکسیناسیون برای پرسنل درگیر در آی سی یو آغاز می‌شود. پرستاران، پزشکان از جمله گروه‌هایی هستند که واکسن دریافت می‌کنند.

نمکی تصریح کرد: در بین این افراد یکی دانشجوی نخبه کشور است و آمده اعلام کند که خون ما از خون مردم دیگر رنگین‌تر نیست و این اثبات این موضوع است که ما جان و مال خودمان را نثار مردم این سرزمین خواهیم کرد، این فرد کسی نیست جز فرزند وزیر بهداشت.

وی گفت: در آینده نزدیک از منابع مطمئن دیگری واکسن وارد می‌کنیم، و افراد بالای ۶۵ سال و افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای و سایر گروه‌ها واکسن دریافت می‌کنند و امیدواریم به پوشش واکسیناسیون ۷۰ درصدی برسیم. همچنین امیدواریم واکسن تولید داخل نیز از بهار به دست مردم برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.