قطر: به حمایت از لبنان ادامه می‌دهیم

به گزارش سایت النشره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر پس از دیدار با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان گفت، این دیدار در ادامه دیدارها به ویژه پس از انفجار بندر بیروت صورت می‌گیرد و قطر پروژهای بیمارستان‌های صحرایی، بازسازی ۵۵ مدرسه رسمی، ۲۰ موسسه فنی و سایر موارد را که در لبنان برعهده گرفته، پیگیری خواهد کرد.

وی افزود، تشکیل دولت یک امر داخلی است و قطر با همه طرف‌های ذیربط در لبنان روابط خوبی دارد. دوحه همواره آماده تسهیل هر گفتگویی و کمک به تشکیل دولت جدید در لبنان است. قطر دنبال تخریب ابتکارعمل فرانسه نیست بلکه سعی دارد تلاش‌های بین المللی را برای تشکیل دولت تکمیل کند.

آل ثانی ادامه داد، در حال حاضر طرحی برای دعوت از سیاستمداران لبنانی برای سفر به دوحه وجود ندارد و امید است که خود بیروت به راه حلی دست پیدا کند. همه منتظر تشکیل دولت جدید لبنان هستند. دوحه با کشورهای دوست که به امور لبنان توجه نشان می‌دهند، مشورت کرده و همه بر این باورند که دولت باید تشکیل شود و رویکرد همه این است.

وی با بیان اینکه هر برنامه اقتصادی برای حمایت از لبنان مستلزم وجود دولت است، افزود: پیام امیر قطر را به عون تحویل دادیم که طرف‌ها را ترغیب می‌کند برای تشکیل دولت منافع ملی را در اولویت قرار دهند و اینکه زمانی که دولت تشکیل شود، قطر آماده بررسی تمامی گزینه‌ها جهت ارائه کمک به لبنان خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.