ظریف: مردم ایران تهدید و فشار را با مقاومت جواب می‌دهند

«محمد جواد ظریف» عصر سه شنبه در مراسم تبریک سفیران کشورها به رییس جمهور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از ریاست محترم جمهوری تشکر می‌کنم برای وقتی که به من و همکارانم دادند که برای عرض تبریک خدمت ایشان رسیدم امروز از همکاران عزیزم در کار دیپلماتیک هم برای همراهی و همکاری آنها با جمهوری اسلامی و با مردم ایران برای شرکت آنها در مراسم استقبال از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم.

وزیر امور خارجه افزود: سال گذشته سال پرالتهابی برای همه ما بود. بیماری پاندومیک کووید که دنیا را به چالش کشید، نشان دهنده همبستگی جهانی بود برای مقابله با این بحران جهانی و این درد مشترک همه دنیا برای مقابله با درد مشترک در کنار هم آمدند به جز رژیم منحوسی که تلاش کرد از این درد مشترک برای پیشبرد اهداف خودش استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: این رژیم با این خیال واهی  تلاش کرد با فشار بر مردم بزرگ ایران بتواند  کاری کندتا امروز شاهد برگزاری این مراسم نباشیم. امروز می‌بینیم که مردم ایران برابر جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی ترامپ مقابله کردند و امروز سرافرازتر از هر زمان دیگر مقابل تاریخ و جهان ایستادند و آنها که بر علیه ملت جنگ به پا کردند و در نهایت علیه ملت خود هم جنگ به پا کردند و پس از آن به زباله دان تاریخ رفتند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: این شاید بهترین درس برای آیندگان باشد مردمی که برابر جنگ ایستادند، مردمی که برابر فشار ایستادند، مردمی که بدون حمایت خارجی و بدون هیچ کمکی بر یک رژیم تا دندان مسلح پیروز شدند و برابر تروریسم اقتصادی ایستادند با این مردم جز با کرامت و احترام نمی توان سخن گفت.

ظریف تصریح کرد: این درسی برای دولت جدید آمریکا و برای همه کشورهاست که بدانند چگونه با این مردم بزرگ برخورد کنند. امروز ما در شرایطی به استقبال جشن پیروزی انقلاب اسلامی می‌رویم که وابستگی ما به نفت از هر زمان دیگر کمتر شده است مردم ما سختی و درد و رنج کشیدند اما برابر زورگویی تسلیم نشدند و هیچ‌گاه تسلیم نخواهند شد.

وی ادامه داد: امروز روز مخابره کردن این پیام به دنیا است که مردم ایران برابر احترام با احترام جواب می‌دهند و در برابر تهدید و فشار با مقاومت جواب می‌دهند و هر که این مردم را در تاریخ تهدید کرده به زباله‌دان تاریخ پیوسته و این مردم همچنان بلند قامت ایستاده‌اند واین درس بزرگی و افتخار بزرگی برای من و امثال من است که خدمتگزار این مردم بزرگ باشیم.

وزیر امور خارجه در پایان جشن پیروزی انقلاب را به ریاست جمهوری اسلامی، مردم و دوستان ایران در سراسر جهان و به دیپلماتهای مقیم ایران تبریک گفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.