چین خواستار بازگشت آمریکا به برجام شد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در پاسخ به سؤال یک خبرنگار درباره مسائل مربوط به برجام گفت: «مسئله هسته‌ای ایران در برهه‌ای حساس قرار گرفته است.»

ون‌بین در ادامه خواستار اجرای نتایج حاصل‌شده در نشستی شد که چند ماه پیش میان وزیران خارجه کشورهای باقی‌مانده در برجام برگزار شد.

او تأکید کرد: «مسئله ضروری در حال حاضر سرعت بخشیدن به اجرای توافق‌های حاصل‌شده در نشست اخیر وزیران خارجه است. طرف آمریکایی باید در اسرع وقت بدون پیش‌شرط به برجام برگردد و همه تحریم‌های مرتبط را رفع کند. ایران هم باید بر همین مبنا رعایت کامل [برجام] را از سر بگیرد.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه تصریح کرد کشورش تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را پیگیری می‌کند و با طرف‌های مربوط در تماس است.

ون‌بین تصریح کرد: «چین، به دقت تحولات مربوط به این وضعیت را پیگیری کرده و با طرف‌های مربوطه در تماس است. طرف چینی پیشنهاد برگزاری یک نشست بین‌المللی بین طرف‌های برجام را داده و آمریکا باید در اسرع وقت اقدام به مذاکره بر سر نقشه‌راهی برای پایبندی کامل ایران و آمریکا کند.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اضافه کرد: «ما به همکاری با همه طرف‌ها و جامعه بین‌المللی جهت بازگرداندن برجام به مسیر اصلی و پیشبرد روند سازش بر سر مسئله هسته‌ای ایران ادامه خواهیم داد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.