اعتراضات در عراق با کشته و زخمی

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، بخش رسانه امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تظاهرات در استان واسط یک معترض کشته و ۱۵۰ تن از نیروهای امنیتی مجروح شدند.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی تحقیقات درباره اتفاقات رخ داده در جریان تظاهرات در استان واسط که منجر به کشته شدن یک معترض در اثر اصابت گلوله و مجروح شدن یک معترض دیگر شده است، را آغاز کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی زخمی شدن حدود ۱۵۰ تن از نیروهای خود را گزارش کردند و چند تن از آنها به ضرب چاقو زخمی شده‌اند و علیه این نیروها از سلاح گرم و سایر سلاح‌های ابتکاری محلی و کوکتل مولوتف استفاده شده است.

رسانه امنیتی عراق در ادامه اعلام کرد که همچنین چند مظنون متهم برای انجام تحقیقات درباره این حوادث و بازجویی بازداشت شدند.

در همین راستا، فرماندهی پلیس استان واسط نیز در این باره اعلام کرد که یک غیر نظامی در جریان شلیک گلوله توسط اغتشاشگران کشته شد و یک غیر نظامی دیگر نیز به شدت مجروح شد.

طبق گفته شاهدان عینی بیش از ۳۰۰ معترض عصر سه‌شنبه با آتش زدن تایر خودروها مسیر اصلی منتهی به ساختمان استانداری واسط در شهر "الکوت" را مسدود کردند.

معترضان عراقی خواستار استعفای استاندار واسط و معاونان او شدند.

تظاهرات در استان واسط عراق یکشنبه و پس از پایان مهلت یک هفته‌ای معترضان به استاندار و دو معاون او برای استعفا ازسرگرفته شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.