نعیم قاسم: روابط ما با تهران بر اساس مصلحت نیست

به گزارش پایگاه خبری العهد، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان سمیناری مجازی به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرد.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان که در این سمینار مشارکت کرد در سخنانی گفت: غنی سازی اورانیوم و حمایت از محور مقاومت در منطقه حق ایران است.

وی تاکید کرد: حزب الله به روابط خود با تهران افتخار می کند زیرا این روابط حزب الله را در دفاع از استقلال و آزادی سرزمین تقویت می کند.

معاون سید حسن نصرالله همچنین خاطرنشان کرد که ایران در مقابل روابط خود با حزب الله هیچ درخواستی از این حزب ندارد و این روابط بر اساس مصلحت و منافع نیست.

شیخ نعیم قاسم در بخشی از صحبت های خود گفت: ما سرزمین خود را آزاد کردیم و کرامت خود را بازگرداندیم و این نمونه از خدمات و حمایت های ایران است .

از سوی دیگر، عباس خامه یار، رایزن فرهنگی ایران در بیروت در این سمینار گفت: یکی از اهداف عالی جمهوری اسلامی ایران در زمینه سیاست خارجی، رهایی از تبعیت ابر قدرت ها است به ویژه اینکه در مرحله قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران تابع آمریکا و قدرت های غربی بود.

وی تاکید کرد: تحلیلگران غرب بر این باورند که یکی از دلایل شکل گیری انقلاب اسلامی ایران استبداد حکومت وقت و تبعیت مطلق از بیگانگان است.

عباس خامه یار خاطرنشان کرد: استقلال ما در زمینه سیاست خارجی بسیار مهم است؛ منظور از استقلال در اینجا استقلال در تمامی زمینه ها از جمله سیاسی، نظامی و اقتصادی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.