محور گفتگوی تلفنی سیسی با رئیس شورای ریاستی لیبی

اسپوتنیک گزارش داد، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور به محمد المنفی به خاطر انتصابش به عنوان رئیس جدید شورای ریاستی لیبی تبریک گفت.

بسام راضی همچنین گفت، سیسی، برای المنفی آرزوی موفقیت و پیروزی در مأموریت جدید خود کرد.

رئیس جمهوری مصر ابراز امیدواری کرد، انتخاب رهبری جدید لیبی به مثابه آغاز دوره‌ای جدید باشد که تمامی موسسات دولتی لیبی در آن به صورت هماهنگ و متحد تلاش و فعالیت کنند و منفعت ملی را بالا ببرند و برای پایان دادن به اختلافات و دودستگی‌های لیبی تلاش کنند.

سیسی همچنین عنوان داشت، اختلافات و دودستگی‌های لیبی، یکی از موانع مرحله اخیر بود و دولت و ملت لیبی و همچنین سایر مناطق و کشورهای همسایه از آن رنج می‌بردند.

وی بر تداوم ارائه حمایت و کمک‌رسانی به برادران لیبیایی در زمینه‌های اقتصادی، امنیتی و نظامی تاکید کرد.

المنفی نیز بر تقویت روابط برادرانه و مستحکم با مصر و اهمیت تقویت همکاری میان لیبی و مصر در زمینه‌های مختلف و افزایش هماهنگی و همکاری میان آنها در مسائل منطقه‌ای مهم و مورد توجه دو کشور تاکید کرد.

رئیس شورای ریاستی لیبی، سهیم بودن و مشارکت کارآمد و موثر مصر در حل بحران لیبی در زمینه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی را ستود.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.