آمار تولیدات صنعتی اعلام شد

روندی که می توان آن را نشانگر بهبود وضعیت تولید در ابتدای زمستان دانست. علاوه بر داده های اعلام شده از سوی وزارت صمت که نشان از بهبود وضعیت بنگاههای صنعتی دارد، داده‌های به دست آمده از گزارش مدیران خرید (شامخ)نیز از بهبود وضعیت بنگاه‌های صنعتی دارد عدد به دست آمده برای بنگاههای صنعتی در گزارش مدیران خرید  در دی ماه امسال برابر با ۴۹.۷۹ واحد بوده که این عدد از سیگنال قوی‌تری نسبت به بهبود فعالیت صنایع نشان می‌دهد؛ هرچند رقمی که فعالان اقتصادی به بنگاههای اقتصادی داده اند از عدد ۵۰ همچنان کمتر است؛ اما عدد این شاخص در دی ماه روند صعودی داشته و انتظارات اکثر صنایع برای بهبود فعالیت در بهمن‌ماه و خروج از رکود، مثبت ارزیابی شده است.

در جریان استخراج این شاخص، اگر عدد شامخ بیش از ۵۰ واحد باشد، نشان می‌دهد که اقتصاد در حال‌ توسعه است، درحالی‌که هر رقمی زیر ۵۰ واحد، از قرار داشتن اقتصاد در شرف انقباض و رکود حکایت دارد با این شرایط می توان گفت با توجه به عدد  که  ۴۹.۷۹ برای دی ماه به دست آمده کمتر از یک گام تا خروج از صنعت از انقباض و رکود وجود دارد.

وضعیت بنگاههای صنعتی

ارزیابی‌‌‌های صورت ‌‌گرفته  نشان‌دهنده آن است که بیشترین رشد تولید در مدت زمان مورد بررسی به تولید «الیاف اکریلیک» اختصاص داشته است برای این محصول صنعتی رشد ۵۵۴.۳ درصدی ثبت شده است. بالاترین رشد تولید در حالی به الیاف اکریلیک رسید که از اواخر سال ۹۷ افت تولید این محصول استارت خورد و  بطوریکه در مقطعی نیز شاهد توقف تولید آن بودیم، اما از ابتدای سال جاری رشد این محصول استارت خورد بطوریکه در میانه پاییز رکود تولید توسط الیاف اکریلیک شکسته شد.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «معرفی صنایع پیشتاز فهرست رشد در ابتدای زمستان + جدول» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.