وضعیت کرونایی مشهد آبی شد

دکتر حمیدرضا رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس وضعیت رنگ بندی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشهد اکنون در وضعیت آبی است، در حالی که حدود ۲ هفته گذشته وضعیت مشهد از آبی به زرد تغییر رنگ داده بود. 

وی ادامه داد: بر اساس رنگ‌بندی وزارت بهداشت، خطر کرونا در وضعیت زرد، متوسط است و فقط گروه شغلی چهار در این شرایط تعطیل است و قوانین وضعیت آبی و زرد نیز شبیه هم است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در وضعیت نارنجی به معنای پرخطر، سطح شغلی سه و چهار تعطیل هستند و در وضعیت قرمز که به مفهوم خیلی پرخطر است همه مشاغل به جز موارد ضروری سطح یک تعطیل هستند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

به گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اندو با فوت ۶۱ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۶۸۶ تن رسیده است.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۵۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۱۱ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۸۱ نفر رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.