واعظی: انقلاب اسلامی فریاد تظلم‌خواهی ایرانیان از زندگی زیر سایه استعمار بود

محمود واعظی در یادداشتی در صفحه‌ اینستاگرامش نوشت:  چهل و دو ساله پیش در چنین روزی رویدادی در ایران به ثمر رسید که سرآغاز عصر جدیدی در تاریخ تحولات اجتماعی سیاسی کشور شد. انقلاب اسلامی، فقط نتیجه مبارزات منتهی به سال ۵۷ نبود؛‌ این انقلاب فریاد تظلم‌خواهی ایرانیان از پس قرن‌ها زندگی زیر سایه استبداد و استعمار بود. بغض فروخورده‌ کهنه‌ای بود که به برکت آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی مستمر ملت ایران، بالاخره در سال ۵۷ ترکید و زیست جدیدی را برای ایرانیان به ارمغان آورد.

آنچه این حرکت مستمر و طولانی را بالاخره به ثمر رساند،‌ اکسیر رهبری داهیانه امام راحل(ره) بود که ارزش‌های اسلامی نهفته در نهاد جامعه را با حرکت آزادیخواهانه مردم ممزوج کرد. این اکسیر پس پیروزی انقلاب نیز منجر به تشکیل جمهوری اسلامی گردید، که اجتهادی ارزشمند در تاریخ سیاست و حکمرانی در جهان به شمار می‌رود. نظام جمهوری اسلامی به برکت ایستادگی مردم،‌ خون شهدا و مجاهدت‌های بسیار، امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که تندباد حوادث و توطئه‌ها یارای صدمه‌ به آن را ندارد.

استقلال و آزادی دو ثمره ارزشمند این شجره طیبه‌ و دو بال جمهوریت و اسلامیت ضامن رشد و بالندگی آن هستند. چهل و دو سالگی انقلاب، فرصت مناسبی برای بازخوانی شعارها و ایده‌ها و آرمان‌هایی است که موتور محرکه این انقلاب بودند. ملت ایران به اعتقاد من، با وجود همه کاستی‌ها و دشواری‌ها همچنان با عهدی که آن روز با امام (ره) بستند، استوارند؛ بر ما مسئولان است که با پایش مداوم راهی که طی شده و کارنامه‌ و عملکردمان، نظام حکمرانی کشور را روز به روز ارتقا بخشیم و به سوی نقطه مطلوب حرکت کنیم. در این حرکت مستمر، بدون شک آنچه قطب‌نما و نشان‌دهنده راه است، سلیقه و اراده و خواست مردم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.