رئیسی با رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، عصر امروز (چهارشنبه) گزارش داد که دفتر ریاست جمهوری این کشور با صدور بیانیه‌ای از دیدار «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق خبر داده است.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور عراق از آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه او در کاخ «السلام» در بغداد استقبال کرده و دو طرف روابط دو جانبه میان ایران و عراق و اهمیت این روابط را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

در بیانیه یادشده روابط ایران و عراق، تاریخی و پیوند میان دو کشور مهم، عمیق و برپایه ارزش‌ها و روابط اجتماعی، دینی،‌ فرهنگی، جغرافیایی و بسیار مستحکم توصیف شده است.

بر اساس این گزارش، دو طرف بر «لزوم توسعه روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف، تبادل تجربه در بخش‌های مختلف، فعال‌سازی تفاهم‌های صورت گرفته و توافق‌های امضاء شده و همچنین همکاری و هماهنگی در زمینه قضائی و حقوقی و از طرفی، حمایت منافع دو ملت»، تأکید کرده‌اند.

در بیانیه یادشده همچنین اشاره شده است: «کشورهای منطقه در برابر مسئولیت بزرگ پشت‌ سر گذاشتن بحران و تنش و گفت‌و‌گوهای حسنه برای حل و فصل مشکلات قرار دارند».

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در بیانیه صادر شده از سوی دفتر رئیس‌جمهور عراق همچنین به «لزوم همسوسازی تلاش‌ها و اقدامات به‌ منظور ایجاد گفت‌و‌گوهایی مشترک و سازنده برای تحکیم پایه‌های ثبات منطقه‌ای» اشاره و در عین حال اعلام شده است که «ثبات عراق و حاکمیت این کشور اساس امنیت و منافع مردم کل منطقه به شمار می‌رود».

در پایان این گزارش آمده است که رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی را به مردم و کشور عراق رسانده و پیام ایشان مبنی بر حمایت از تلاش‌های دولت عراق در مبارزه با تروریسم، ثبات، پاسداری از حاکمیت عراق و امنیت شهروندان این کشور در تقابل با چالش‌ها را به طرف عراقی منتقل کرده است.

این دیدار در حالی صورت گرفته که شامگاه روز گذشته، خبرگزاری رسمی عراق از دیدار رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق خبر داد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.