عمده جمهوری خواهان به محاکمه ترامپ تمایلی ندارند

پایگاه خبری وکس آمریکا اعلام کرد بر اساس جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته، بیشتر جمهوری خواهان تمایلی ندارد به سناتوری رأی دهند که ترامپ را در جلسه محاکمه در سنا محکوم کند.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی که از سوی پایگاه خبری وکس به انجام رسیده، ۶۹ درصد از جمهوری خواهان گفته اند تمایل اندکی برای رأی دادن به کاندیدایی سیاسی در ایالت خود دارند که آن فرد، دونالد ترامپ را در جلسه محاکمه، محکوم قلمداد کند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی، بسیاری از جمهوری خواهان نیز گفته اند که ترامپ را مقصر حوادث ششم ژانویه در حمله به ساختمان کنگره آمریکا نمی‌دانند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۲۲ درصد از جمهوری خواهان، ترامپ را در این مسأله مقصر دانسته اند. این در حالی است که این رقم در میان دموکرات‌ها ۹۱ درصد و در میان افراد مستقل، ۶۴ درصد است.

همچنین در خصوص حمایت از محاکمه ترامپ در سنا، تنها ۱۲ درصد از جمهوری خواهان با این مسأله که سنا می‌بایستی ترامپ را مقصر قلمداد کند، موافق هستند. این در حالی است که این رقم در میان دموکران‌ها ۸۲ درصد و در میان افراد مستقل ۵۲ درصد است. همچنین در مجموع ۴۸ از رأی دهندگان احتمالی معتقدند که ترامپ باید مقصر شناخته شود.

بر اساس اعلام پایگاه آمریکایی وکس، این نظرسنجی از پنجم فوریه تا هفتم فوریه و در میان ۱۲۱۳ رأی دهنده احتمالی به انجام رسیده است. همچنین حاشیه خطای این نظرسنجی ۲.۸ درصد اعلام شده است.

اوایل هفته جاری تنها ۶ سناتور جمهوری خواه به ادامه روند محاکمه ترامپ رأی داده بودند. به نوشته وکس، این نظرسنجی یکی از دلایلی را که چرا بسیاری از قانونگذاران جمهوری خواه بسیار محتاطانه فاصله خود را با دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا حفظ کرده و به محکوم کردن ترامپ در جلسه محاکمه بی تمایل هستند، نشان می‌دهد؛ چرا که این مسأله می‌تواند چشم انداز انتخاباتی آن‌ها تأثیر بگذارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.