کمک مالی کشورهای مختلف در طول کرونا به درآمد شهروندان چقدر بود؟

به گزارش ویژوال کپیتالیست، تعداد زیادی از کشورهای جهان بنابر دلایلی همچون رکود اقتصادی و وضعیت مالی نامساعد نتوانستند مشاغل و شهروندان خود را در طول پاندمی حمایت مالی کنند که اکثر این فهرست را کشورهای با درآمد کم تا متوسط تشکیل می دهد؛ این کشورها در حالی نتوانستند شهروندان خود را حمایت مالی کنند که بیش از هر کشوری در دنیا شغل و درآمد از دست دادند و بنابر آخرین براوردهای صورت گرفته میانگین درآمد در این کشورها طی یک سال اخیر نزدیک به ۱۵ درصد کاهش داشته است.

کشورهای با درآمد کم تا متوسط مانند کشورهای ونزوئلا، سوریه، بلاروس، بنگلادش و کامبوج در حالی نتوانستند مشاغل از دست رفته و شهروندان خود را حمایت مالی کنند که بنابر آخرین براوردها این کشورها برای به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد خود نیاز دارند که 982 میلیارد دلار نقدینگی به بودجه خود اضافه کنند.

در مقابل کشورهای دیگری نیز هستند که حمایت مالی آنها تا 50 درصد از درآمد از دست رفته شهروندانشان را شامل می شود؛ از جمله این کشورهای می توان به آفریقا جنوبی، چین، روسیه، تایلند و استرالیا اشاره کرد.

گفتنی است که نرخ بیکاری در آفریقا جنوبی طی سالی که گذشت در بالاترین حد خود یعنی 37 درصد قرار گرفت، روند نرخ بیکاری این کشور در طول سال 2019 نیز صعودی بوده است و حال پاندمی کرونا به طرز چشمگیری به روند از دست رفتن شغل در این کشور سرعت بخشیده است.

سایر کشورهای دنیا که بیشترین حمایت مالی را از شهروندان خود طی پاندمی کرونا به عمل آوردند عبارتند از کشورهای کانادا، ایالت متحده آمریکا، انگلیس، اسپانیا و عربستان سعودی؛ گفتنی است که حمایت مالی این کشورها تا بیش از 50 درصد از درآمد از دسته رفته شهروندان خود را شامل می شود.

براساس براوردهای صورت گرفته درآمد این کشورها در طول سال 2020 در نسبت با سال 2019 نزدیک به 12 درصد کاهش یافته است و ایالت متحده آمریکا از جمله کشورهایی است که نرخ بیکاری در آن طی مدت ذکر شده به طرز چشمگیری بالا رفته است و به طور میانگین نرخ بیکاری در این کشور از 3.7 درصد در سال 2019 به 9.9 درصد در سال 2020 رسیده است.

پیش بینی ها حاکی از آن است که حتی اگر در سال 2021 زندگی به روال سابق خود برگردد درآمد شهروندان در سراسر دنیا در این سال کماکان احیا نخواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.