چاووش اوغلو: برای حل بحران میان ایران و آمریکا تلاش می‌کنیم

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس خبری با «محمد عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود در دوحه شرکت کرد.

به نوشته الجزیره، این اولین سفر وزیر خارجه ترکیه به قطر پس از امضای توافق صلح «العُلا» است. چاووش اوغلو سفر منطقه‌ای خود به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را از روز سه شنبه آغاز کرد و ابتدا به کویت رفت و دیروز نیز در عمان بود.

«مولود چاووش اوغلو» در نشست خبری با همتای قطری خود گفت که راه‌حل بحران یمن و سوریه صرفا سیاسی است و آنکارا و دوحه در این خصوص همکاری می‌کنند و خواهان پایان جنگ در یمن هستند.

او به شرایط لیبی نیز اشاره کرد و گفت که ترکیه از تشکیل نهاد موقت اجرایی در لیبی استقبال می‌کند و آن را یک گام مهم در مسیر ترسیم آینده مردم این کشور می‌داند.

چاووش اوغلو با بیان اینکه رابطه میان ترکیه و قطر استراتژیک و مهم است، گفت که عادی‌سازی روابط میان قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گام مثبتی است و آنکارا امیدوار است تا روابط تمامی کشورهای منطقه به حالت عادی بازگردد.

او در این راستا به توافق هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت که ترکیه و قطر بر خود واجب می‌دانند تا در راستای حل اختلافات میان ایران و آمریکا تلاش کنند.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز گفت: «ایران و ایالات متحده را برای حل دوباره بحران هسته‌ای از طریق دیپلماتیک تشویق می‌کنیم».

«مولود چاووش اوغلو» پیش از این در جریان سفر محمد جواد ظریف به ترکیه در ۲۹ ژانویه نیز گفته بود که امیدوار است آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد و تحریم‌ها برداشته شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.