توضیح جهانپور درباره گرفتن تعهد از مردم برای تزریق واکسن کرونا

کیانوش جهانپور با بیان اینکه فردا دومین محموله واکسن "اسپوتنیک وی" چند روز زودتر از وعده داده شده از سوی طرف روسی، به کشور وارد می شود افزود: این محموله بالغ بر ۲۰۰ هزار دوز خواهد بود که برای ۱۰۰ هزار نفر استفاده خواهد شد. این محموله طی روزهای آتی برای سایر همکاران خط مقدم جبهه درمان کرونا استفاده می‌شود.

جهانپور ادامه داد: این روند تقریباً هر ۱۰ روز یکبار و طبق تقویم تفاهم شده با شرکت گامالیا روسیه ادامه خواهد داشت و به تدریج محموله‌های بزرگ‌تر به کشور وارد می‌شوند تا به این ترتیب دو میلیون دوز تفاهم شده به کشور وارد شود.

جهانپور افزود: همزمان با روند واردات، تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی طی هفته‌های آتی در کشور آغاز خواهد شد. این ترتیب این واکسن در کشور تولید می‌شود و علاوه بر تأمین بخشی از نیاز داخل کشور، امکان تحویل آن به متقاضیان دیگر کشورها نیز وجود خواهد داشت.

 وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره برخی مباحث مطرح شده مبنی بر اخذ تعهد از افراد متقاضی واکسن کرونا گفت: این چنین نیست و از کسی تعهدی گرفته نمی‌شود. البته واکسیناسیون کرونا فعلاً اجباری نیست و تزریق آن داوطلبانه است. 

گفتنی است پیش از این روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرده بود که این محموله واکسن "اسپوتنیک وی" امروز وارد کشور می‌شود اما طبق اعلام دکتر کیانوش جهانپور ، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو، دومین محموله واکسن‌های روسی فردا به ایران وارد می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.