پشت پرده شعار مرگ بر روحانی چه کسانی بودند؟

به نقل از پایگاه خبری نورنیوز، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران که امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به شکل راهپیمایی موتوری و خودرویی با حضور پرشور مردم برگزار شد، تصاویر به یاد ماندنی دیگری را در تاریخ ۴۲ ساله انقلاب ثبت و ضبط کرد.

 این جشن پرشکوه که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر بود، بدلیل شکل و شمایل جدید و حضور حماسی مردم در سراسر کشور، رسانه‌های خارجی را نیز به واکنش وتحسین واداشت و نمایه روشن و پرفروغی از عشق مستمر مردم مقاوم ایران به آرمان‌های بلندانقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت.

در این میان اما؛ برخی رخدادهای ناگوار نیز زمینه‌ای را برای بزرگ‌نمایی حواشی برای ضربه زدن به متن باشکوه حضور مردمی ایجاد کرد و موجب تکدر خاطر دوستداران انقلاب اسلامی شد.

برخی شعارهای زننده علیه رئیس جمهوری محترم یکی از حاشیه‌های غیر قابل قبول و زننده‌ای بود که عده‌ای در مراسم روز ۲۲ بهمن در یکی دو نقطه از کشور به آن مبادرت کردند.

اگرچه اینگونه اقدامات در ذات خود با آموزه‌های دینی و اخلاقی در تضاد است لیکن انجام این اقدامات به فاصله کوتاهی پس از تاکیدات هفته پیش رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم رعایت ادب و اخلاق از سوی همگان و اجتناب از هتاکی بسیار سئوال برانگیز و مشکوک است.

اقدام به چنین رفتارهایی آن هم در روز جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحت هیچ شرایط و بهانه‌ای مورد تایید هیچ‌یک از جریانات سیاسی و دوستدارن انقلاب و نظام ‌نیست.

رهبر انقلاب بارها در مقاطع مختلف، حتی بعضا در دیدارهای عمومی که در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و گاهی شعارهای تندی مطرح شده به صراحت مخالفت خود را با اینگونه رفتارها ابراز داشته و ناراحتی خود را از چنین اقدامات غیر قابل قبولی نشان داده‌اند.

بر این اساس؛ اگر کسی دلبسته اسلام، نظام و انقلاب است طبعا حتی با وجود نارضایتی از عملکرد مسئولین، مجاز به اظهارات و سر دادن شعارهای خلاف اخلاق و وحدت و انسجام عمومی نیست و باید مطمئن باشد که رهبری بزرگوار انقلاب از چنین رفتارهایی راضی نخواهند بود.

البته منطقا می‌توان منشاء بروز چنین رفتارهای را در جاهای دیگری نیز جستجو کرد، زیرا ممکن است برخی عناصر نفوذی و مسئله‌دار در بین جمعیت اقدام به سر دادن شعارهای وحدت‌شکن کرده باشند تا در ادامه با بزرگنمایی و انتشار آن در سطح وسیع به اهداف خود برسند.

یک حاشیه دیگر که برخی از دلسوزان را آزرده‌ خاطر کرد، نپرداختن مناسب به وزن و جایگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در قطعنامه پایانی راهپیمایی روز ۲۲ بهمن بود که به نظر می‌رسد در این رابطه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که زحمات قابل تقدیری را برای برگزاری مراسم امسال متقبل شدند باید در مورد آن پاسخگو باشد.

قطعا این شورا می‌توانست با دقت نظر بیشتر در تنظیم قطعنامه پایانی مانع چنین سوء برداشت‌هایی شود.

همه باید برای توجه کامل به نقش و تاثیرگذاری بی‌بدیل امام(ره) این جمله جاودان مقام معظم رهبری را در نظر داشته باشیم که: «این انقلاب بی نام امام خمینی(ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.