درخواست دادستان محاکمه ترامپ برای جلوگیری از بازگشت وی به کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری نووستی، «جیمی راسکین» نماینده دموکرات و دادستان ارشد در پرونده محاکمه ترامپ در مجلس سنا در سخنانی خواهان جلوگیری از بازگشت ترامپ به کاخ سفید شد.

جیمی راسکین در سخنانی در برابر اعضای کنگره گفت: همکاران عزیزم، آیا هنوز کسی در اینجا حضور دارد که باور داشته باشد اگر سنا به دونالد ترامپ اجازه دهد تا بار دیگر به دفتر بیضی (دفتر رئیس جمهوری آمریکا) بازگردد، او از تحریک افراد به نافرمانی به منظور رسیدن به آنچه می‌خواهد دست خواهد برداشت؟

او در ادامه پرسید آیا این مسأله (بازگشت ترامپ به قدرت) جان پرسنل پلیس، سلامت خانواده هایشان و یا آینده دموکراتیک کشور را به خطر نخواهند انداخت؟ او از اعضای کنگره خواست تا از محاکمه ترامپ به اتهام تشویق به نافرمانی حمایت کنند.

بخش دادستانی در پرونده محاکمه ترامپ کار دو روزه خود را به پایان رسانده و بخش دفاع قرار است شهادت خود را پیش از آغاز به کار سنا در امروز جمعه، ارائه دهد.

در صورتی که ترامپ به اتهام وارد شده علیه وی محکوم گردد، نامزدی دوباره وی برای ریاست جمهوری ناممکن خواهد شد. در تاریخ ششم ژانویه شماری از هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کنگره آمریکا حمله ور شده بودند.

روز گذشته، پایگاه خبری وکس آمریکا اعلام کرده بود بر اساس جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته، بیشتر جمهوری خواهان تمایلی ندارد به سناتوری رأی دهند که ترامپ را در جلسه محاکمه در سنا محکوم کند.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۹ درصد از جمهوری خواهان گفته بودند تمایل اندکی برای رأی دادن به کاندیدایی سیاسی در ایالت خود دارند که آن فرد، دونالد ترامپ را در جلسه محاکمه، محکوم قلمداد کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.