ارسال دومین محموله واکسن روسی به ایران

جلالی افزود: محموله دوم واکسن کرونای روسی اسپوتنیک-وی طبق وعده مقامات بهداشتی روسی پنجشنبه شب تحویل سفارت ایران و امروز جمعه با یک پرواز اختصاصی به تهران ارسال شد.

وی گفت: طیق برنامه محموله سوم نیز ۳۰ اسفند ارسال می شود و محموله های بعدی به همین روال هر دو هفته یکبار تا رسیدن به دو میلیون دوز کامل ادامه خواهد یافت.  

 جلالی اظهار داشت: در سفر هیات  وزارت بهداشت ایران در هفته جاری گفت و گوهای خوبی بین مقامهای وزارت بهداشت ایران و روسیه انجام گرفت که می تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور در عرصه بهداشت و درمان باشد.

جلالی تصریح کرد: ایران اهمیت ویژه ای برای همکاری های بهداشتی و درمانی با روسیه قائل است و به همین دلیل هیاتی در چنین سطح اعزام کرده است که این را نقطه عطف می دانیم.  

سفیر جمهوری اسلامی ایران درباره توافق تهران و مسکو در زمینه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در ایران گفت:  بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شد، ایران و روسیه در زمینه تولید مشترک واکسن به توافق رسیدند و بزودی تولید واکسن اسپوتنیک در ایران آغاز می‌شود.

 جلالی افرود: با آغاز تولید واکسن در کشورمان، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بعنوان هاب منطقه‌ای، علاوه بر واکسیناسیون شهروندان ایرانی، نیاز کشورهای همسایه را نیز برطرف کند.

 جلالی خاطر نشان کرد: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و روسیه روز چهارشنبه توافقنامه همکاری‌های گسترده در زمینه بهداشت، درمان و سلامت امضا کردند که در آن امکان تولید مشترک واکسن هم پیش بینی شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.