بمباران‌ زمینی و هوایی دشمن توسط سپاه پاسداران + عکس

پنج‌شنبه ۲۳ بهمن ماه امسال بود که مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (ص) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارشناسان قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه در منطقه عمومی جنوب غرب کشور آغاز شد.

پس از انجام مراحل مقدماتی و جابجایی و استقرار یگان‌ها و تجهیزات، تمرین پاسگاه فرماندهی و بازی‌جنگ، اجرای عملیات‌های سد رخنه، هلی برن و ضدهای برن و آتش‌های توپخانه و ادوات در مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ اجرا شد.

اتخاذ رویکرد آفندی بر اساس دکترین جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر استراتژی دفاعی متکی بر عملیات تهاجمی، اجرای عملیات دفع رخنه به صورت ترکیبی از نیروهای زرهی و پیاده در شب و اجرای عملیات تهاجم شبانه هوانیروز از ویژگی‌های برجسته رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ نیروی زمینی سپاه به شمار می‌رود.

 

پیام رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ سپاه پاسداران چیست؟

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه برگزاری مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶، اظهار کرد: این رزمایش از رزمایش‌های سالانه نیروی زمینی سپاه است که از ۱۰ روز پیش در منطقه عمومی جنوب غرب کشور آغاز شده و امروز شاهد برگزاری مرحله نهایی این رزمایش هستیم. در این رزمایش یگان‌های برگزیده تکاور، زرهی، توپخانه، جنگال، پهپاد و هوانیروز در عملیات‌های ترکیبی، به تمرین سناریوهای از پیش تعیین شده رزمایش می‌پردازند.

سردار پاکپور ارزیابی آمادگی رزم یگان‌های نیروی زمینی سپاه برابر تهدیدات احتمالی دشمن، ارزیابی تحرک یگان‌ها در جابجایی و ارزیابی ترکیب رسته‌ها در میدان عمل را از اهداف مهم رزمایش توصیف و تصریح کرد: در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ نیروی زمینی سپاه، برای نخستین بار به طور گسترده عملیات تهاجمی ترکیبی شبانه در تاریکی مطلق را تمرین خواهد شد.

بمباران‌های زمینی و هوایی سپاه در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با اشاره به پیام رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ گفت: اقتدار و آمادگی نیروی زمینی سپاه در مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و ملت عزیز ایران، مهم،ترین پیام این رزمایش است.

نمایش دکترین دفاعی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶  سپاه

سردار سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ در منطقه عمومی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ نیروی زمینی سپاه، بیان کرد: رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ نیروی زمینی سپاه با محوریت قرارگاه منطقه‌ای کربلا از صبح پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه در منطقه عمومی جنوب غرب کشور آغاز شد.

بمباران‌های زمینی و هوایی سپاه در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب

وی با تاکید بر اینکه در این رزمایش با اجرای عملیات‌های شش گانه تهاجمی، دکترین دفاعی سپاه به نمایش در می‌آید، گفت: در مرحله نخست از این رزمایش تمرین پایگاه فرماندهی و بازی جنگ اجزای آتش توپخانه و ادوات عملیات هلی برن و ضد هلی برن و سدرخنه با موفقیت به اجرا در آمد. اجرای عملیات شبانه، بهره گیری از یگان‌های تکاور زرهی و هوانیروز از وجوه برجسته رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ است و در این رزمایش پهپادها و بالگردهای هجومی یگان‌های تکاور و زرهی یر ظرفیت‌های نزسا قابلیت‌های جدیدی را به نمایش خواهند گذاشت.

اجرای عملیات هلی‌برن و ضدهلی‌برن در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ١۶ سپاه

پس از انجام مراحل مقدماتی و جابجایی و استقرار یگان‌ها و تجهیزات، تمرین پاسگاه فرماندهی و بازی جنگ، عملیات‌های سد رخنه، هلی‌برن و ضدهلی‌برن در مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ اجرا شد. همچنین در این مرحله، مواضع دشمن فرضی از سوی توپخانه نیروی زمینی سپاه گلوله‌باران شد.

اتخاذ رویکرد آفندی بر اساس دکترین جدید سپاه مبنی بر استراتژی دفاعی متکی بر عملیات تهاجمی، اجرای عملیات دفع رخنه به‌صورت ترکیبی از سوی نیروهای زرهی و پیاده در شب و اجرای عملیات تهاجم شبانه هوانیروز از برنامه‌های در نظر گرفته شده در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ نیروی زمینی سپاه به شمار می‌رود.

ب رگزاری مرحله نظامی و آفندی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ سپاه با حضور سرلشکر سلامی

مرحله نظامی و آفندی رزمایش پیامبر اعظم ۱۶ با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمع کثیری از فرماندهان ارشد نظامی کشور با رمز «یا رسول الله» آغاز شد.

در این مرحله از رزمایش بمباران‌های زمینی و هوایی علیه دشمن فرضی با دستور سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلا آغاز که تمام اهداف شناسایی شده دشمن فرضی با حمله تیپ تکاور حضرت مهدی (عج) با خاک یکسان شد.

عملیات‌های ترکیبی و رزم شبانه در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ سپاه انجام شد

بمباران‌های زمینی و هوایی سپاه در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب

 سردار سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلا و سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ نیروی زمینی سپاه درباره این رزمایش اظهار کرد: هدف از برگزاری این رزمایش در منطقه عمومی جنوب غرب کشور، ارتقای آمادگی رزم رسته‌های مختلف نیروی زمینی است. ترکیبی از رسته‌ها در این رزمایش تمام توان خود را علیه دشمن فرضی به‌کار گرفتند.

سردار خادم سیدالشهدا انجام عملیات‌های ترکیبی رزم در شب و روز را از نکات حائز اهمیت در این رزمایش برشمرد و گفت: اتخاذ رویکرد آفندی متکی بر انجام عملیات‌های تهاجمی به‌خصوص در شب برای اولین بار در این سطح به اجرا درآمده است.

حضور بالگردهای مجهز به دوربین دید در شب سپاه در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶

سردار سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه تمرین رزم شبانه رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ سپاه گفت: در این رزمایش ما ترکیب دسته‌ها با حجم بالای یگان را در عملیات شبانه داشتیم. هماهنگی در تاریکی مطلق به تجهیزات خاصی نیاز دارد که واحدهای زرهی مکانیزه، تکاوری و ویژه و نیروی مخصوص به تجهیزات شبانه مجهز شدند. ما در این رزمایش تجهیزات رزم شبانه را کاملا ارزیابی کردیم که حاصل این ارزیابی‌ها وضعیت مثبت بود. در واقع هم تجهیزات خوب جواب داد و هم نیروهای عمل کننده استفاده خوبی از این تجهیزات داشتند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: نکته بسیار مهم این رزمایش ورود بالگردهای نیروی زمینی سپاه در عملیات شبانه بود. این در حالی است که ما پیش از این چنین امکانی نداشتیم. در واقع این مهم توسط صنعت کشور و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه محقق شده است.

وی ادامه داد: واحدهای هوانیروز سپاه به امکانات دید در شب و ناوبری شب و همچنین رزم شبانه مجهز شده اند. ارزیابی ما از نتایج این رزمایش این است که به همه اهداف آن دست پیداکرده ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.