رئیس رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی تغییر کرد

ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی طی حکمی «آرون هالیوا» را به عنوان رئیس جدید رکن اطلاعاتی ارتش این رژیم منصوب کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، هالیوا که هم‌اکنون فرمانده اداره عملیات‌های ارتش رژیم اسرائیل و نظارت بر آمادگی رزمی نظامیان صهیونیست است، جایگزین «تَمیر هِیمن» در ریاست اطلاعات ارتش این رژیم خواهد شد.

در راستای تغییر و تحولات برخی مناصب ارشد در ارتش رژیم صهیونیستی، «الیزِر تولِدانو» رئیس جوخه غزه به عنوان فرمانده نیروهای جنوبی ارتش منصوب شد. او پیشتر مشاور نظامی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بود.

فرماندهی نیروهای دریایی و زمینی رژیم صهیونیستی نیز از جمله جایگاه‌هایی است که شاهد تغییرات بود. بدین‌ترتیب «دیوید سعر سالاما» رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش اسرائیل به عنوان فرمانده این نیرو منصوب شد. «تمیر یادای» رئیس کنونی بخش مرکزی ارتش اسرائیل نیز به فرماندهی نیروی زمینی انتخاب گردید.

«یهودا فاکس» وابسته نظامی در سفارتخانه رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز به عنوان فرمانده جدید بخش مرکزی ارتش این رژیم تعیین شد.

روزنامه جروزالم‌پست، انتصاب هالیوا به عنوان رئیس جدید رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی را - آنهم چند روز بعد از اظهارات هیمن درباره ایران - نشانه‌ای از این دانست که تل‌آویو می‌خواهد شخصی با تجربه و آگاهی بیشتر، سکان‌دار بخش اطلاعات نظامی این رژیم باشد.

هیمن سه روز پیش طی اظهاراتی در رد ادعاهای چند هفته پیش «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، گفته بود ایران هم‌اکنون ۲ سال تا تبدیل شدن به یک تهدید اتمی فاصله دارد؛ اظهاراتی که از نظر تحلیلگران برای نزدیک شدن هرچه بیشتر تل‌آویو به دولت جدید آمریکا بیان شدند.

پیش از این نیز، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن طرح اتهامات و ادعای روی میز بودن گزینه‌های مختلف، گفت اسرائیل هدفی مشخص دارد و آن ممانعت از دستیابی ایران به توانمندی‌های هسته‌ای است.

از سوی دیگر، «مایکل اُرِن» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا با لازم دانستن جبهه‌ای متحد علیه احیای توافق هسته‌ای ایران، مدعی شد هرگونه بازگشت به برجام می‌تواند تل‌آویو را در خطر موجودیتی قرار دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.