روایت روحانی از ماجرای تردید امام خمینی برای ادامه جلسات تفسیر قرآن

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم تکریم خادمان قرآن کریم، گفت: رجب و شعبان دو ماهی است که ما را برای ماه بسیار پربرکت رمضان آماده  می‌کند و خداوند در  این دو ماه ما را هدایت می‌کند تا برای صیام و قیام آماده شویم.

وی افزود: ما باید بتوانیم از زبان خود به بهترین وجه استفاده کنیم و قرائت قرآن با صوت، همان استفاده خوب از زبان است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه فهم تفسیر و بیان قرآن برای نسل جوان موجب هدایت خواهد بود، اظهار کرد: گاهی باز کردن و فروبستن چشم هم نعمت است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید؛

* امام (ره) به من فرمود مصلحت نمی‌دانم جلسات تفسیر قرآن را ادامه دهم؛ دلیلش این بود که عده‌ای تحمل نمی‌کردند.

* فهم و تفسیر و بیان قرآن برای نسل جوان موجب هدایت خواهد بود، یک تفسیر روان از قرآن می تواند بهتر و بیشتر نسل جوان را به سمت قرآن جذب و تشویق کند.

* بهره کافی و درست نبردن از دریای بیکران قرآن، ظلم به خود ما و قرآن است و بی تردید قرائت و تلاوت قرآن با صوت حسن، استفاده خوب از زبان است و همزمان ترجمه قرآن باید روان و سلیس بوده و به طور مرتب به روز و نو شود.

* در زمینه قرائت و حفظ قرآن ایرانی ها پا به پای قاریان دنیا پیش می روند که افتخار آمیز است، فضای مجازی هم می تواند مشکل آفرین باشد و هم یک فرصت بی نظیر است و باید از فرصت های آن برای آموزش قرآن و احکام دینی و الهی نهایت استفاده را ببریم. از فرصت فضای مجازی باید حداکثر استفاده را برای تبیین کلام خدا ببریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.