درز یک مکالمه تلفنی، ترامپ را به باد می‌دهد

اسپوتنیک فارسی نوشت: بنا به گفته یکی از نمایندگان جمهوری خواه، رئیس جمهور سابق آمریکا در روز حمله حامیانش به کنگره از آرام کردن آن‌ها خودداری کرده است.

شبکه خبری سی ان ان با استناد به گفته برخی نمایندگان آگاه کنگره نوشت کوین مک کارتی در ۶ ژانویه با ترامپ تماس تلفنی داشت و شرایط کنگره را برای او توصیف کرد، اما رئیس جمهور سابق آمریکا از دعوت حامیانش به آرامش برغم خواهش‌های مک کارتی امتناع کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مکالمه مذکور به مک کارتی می‌گوید: فکر می‌کنم این افراد بیش از شما از نتیجه انتخابات ناراحت باشند.

بر اساس این گزارش، مک کارتی از واکنش ترامپ خشمگین شد و به ترامپ گفت که آشوبگران از طریق پنجره‌ها در حال ورود به دفتر کارش هستند. بنا به تاکید منابع مطلع رئیس جمهور سابق برغم اصرارهای مک کارتی قصد نداشت از طرفداران خود بخواهد که آنجا را ترک کنند، حتی اگر اعضای کنگره از او خواهش می‌کردند.

یکی از نمایندگان کنگره حزب جمهوری خواه به سی ان ان گفت: او یک ناظر بی تقصیر نیست.

در ۱۳ ژانویه، کوین مک کارتی در صحن مجلس نمایندگان آمریکا گفت که رئیس جمهور آمریکا در خصوص حمله به کنگره مسئول است.

بنا به گزارش سی ان ان، هررا بوتلر، نماینده واشنگتن برای اولین بار بحث و جدال ترامپ و مک کارتی را مطرح کرد.

ترامپ به دلیل تحریک حامیانش برای حمله به ساختمان کنگره آمریکا در تاریخ ۶ ژانویه با محاکمه دوباره در سنا روبروست.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک در خبری دیگر عنوان  کرد:  سناتور دموکرات ایالت رود آیلند خواستار توقف جلسات استیضاح دونالد ترامپ به دلیل افشای مکالمه تلفنی تازه وی در روز یورش به کنگره آمریکا شد.

شلدون وایت هاوس به دلیل درز متن مکالمه تلفنی میان رئیس جمهور سابق و کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوری خواه مجلس نمایندگان به تاریخ ۶ ژانویه خواستار توقف روند دادرسی محاکمه ترامپ و بررسی بیشتر در این باره شد.

سناتور وایت هاوس در پیامی توئیتری نوشت بایدن مک کارتی و تامی تابرویل، سناتور ایالت آلاباما را با ادای سوگند به ذکر واقعیات آن روز وادار کرد. او همچنین خواستار بررسی مجدد مسئله ایمنی معاون رئیس جمهور از سوی سرویس مخفی آمریکا شد. سناتور ایالت رود آیلند تاکید کرد باید این مسئله مشخص شود که ترامپ تا چه اندازه درباره یورش کنگره مطلع بوده و از چه زمانی در جریان آن قرار گرفت.

با درز این مکالمه تلفنی به رسانه‌های آمریکا، احتمالا پرونده استیضاح ترامپ که در سنا در حال پیگیری است، ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.