تکلیف ترامپ احتمالا امشب  یکسره می‌شود

این رأی مجلس سنا بررسی پرونده ترامپ و اعلام نتیجه نهایی را با تأخیر مواجه خواهد کرد.

مجلس سنای آمریکا با ۵۵ رأی مثبت در مقابل ۴۵ رأی منفی این رأی را صادر کرده تا ترامپ امکان درخواست شاهد در جلسات بعدی دادگاه محاکمه‌اش را داشته باشد.

مقامات مجلس سنای آمریکا درحالی این رأی را صادر کردند که در حال رایزنی برای تصمیم‌گیری در این باره بودند که ترامپ در تحریک حمله به کنگره آمریکا نقشی داشته یا خیر.

همچنین تاکنون پنج سناتور جمهوری‌خواه آمریکا نیز به دموکرات‌ها پیوستند و خواستار شنیدن اظهارات شاهدان در دادگاه ترامپ شدند. «میت رامنی» از یوتا، «لیسا مرکاوسکی» از آلاسکا، و «لیندسی گراهام» از کارولینای جنوبی، از جمله این افراد عضو حزب جمهوری‌خواه بودند.

نشست محاکمه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالی دقایقی پیش از سر گرفته شد که منابع خبری آمریکا اعلام کردند که ممکن است امشب، استیضاح ترامپ به رأی گذاشته شود. در غیر این صورت، روز دوشنبه تکلیف رئیس‌جمهور سابق مشخص خواهد شد.

پس از اعلام این رأی از سوی سنای آمریکا، دموکرات‌های مجلس خواستار حضور «جیم هررا» عضو جمهوری‌خواه مجلس از واشنگتن، به عنوان شاهدی در دادگاه محاکمه ترامپ شدند.

هررا پیشتربه دلیل تحریک حمله به کنگره آمریکا، انتقادات تندی از ترامپ کرده بود.

«میچ مک‌کانل» سناتور سرشناس جمهوری‌خواه، نیز تاکید کرده است که به استیضاح ترامپ رأی مثبت می‌دهد.

۵۵ سناتور آمریکایی به بررسی بیشتر ادعاهای مربوط به مکالمه تلفنی مک‌کارتی سناتور جمهوری خواه و دونالد ترامپ رأی مثبت دادند.

پیش از این خبر رسید که این سناتور آمریکایی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور سابق و پیش از حمله به ساختمان کنگره، از او خواسته تا مانع هواداران خود شود. اما ترامپ به این درخواست اعتنایی نکرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.