میزان ابتلا به کرونای انگلیسی بسیار بیشتر از اعداد اعلام شده است/افزایش 70 درصدی سرعت انتقال ویروس

فرید نجفی، معاون تحقیقات وزیر بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور، اظهار داشت:آنچه در کشور با آن روبرو هستیم این است که ویروس کرونای انگلیسی در همه مناطق پراکنده شده است.

وی ادامه داد:‌بین ۳۰ تا ۷۰ درصد سرعت انتقال ویروس انگلیسی بیشتر است که این بر اساس تحقیقات علمی صورت گرفته مشخص شده است.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت با بیان اینکه این عدد افزایش سرعت انتقال می‌تواند بسیار بیشتر باشد، گفت:‌گسترش و شیوع این ویروس در کشورهایی مثل ایران می‌تواند شاهد این باشد که شاید قدرت سرایت آن ، از آنچه که اعلام شده بیشتر باشد.

نجفی اضافه کرد:‌در مطالعه اولیه یک چیز بیان شده و در مطالعات جدیدتر علمی، ارقام جدیدتر نشان می‌دهد و آنچه شواهد علمی نشان می‌دهد شاید افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصد سرعت انتقال خیلی خوشبینانه  باشد.

وی با اشاره به اینکه این جهش ویروس ظرف ۲ تا ۴ ماه ایجاد شده، ابراز داشت:‌این نیازمند مطالعات بیشتر است.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت با اشاره به آخرین آمارهای ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در کشور، بیان داشت: اکنون ۱۲ مورد در کشور شناسایی شده که ۷ نفر مبتلا مربوط به تهران و ۵ نفر مربوط به شهرهای دیگر کشور است ؛ از این تعداد ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

وی با تاکید بر اینکه قطعا آمار ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی بسیار بیشتر از این تعداد است، خاطرنشان کرد:‌وقتی در افرادی دیده شده که هیچ سفر خارجی نداشته اند، نشان دهنده این است که ویروس در سطح کشور پراکنده شده است.

نجفی با اشاره به در نظر گرفتن تمهیدات مقابله‌ای با کرونای انگلیسی در کشور ، افزود:‌مواردی که دانشگاه‌های علوم پزشکی شناسایی کنند و موارد بیماریهای شدید و نمونه مثبت تست مورد پیگیری قرار می‌گیرد و اگر فردی با نمونه‌ای از ابتلا به ویروس انگلیسی ارتباط داشته باید آن را نمونه مثبت تلقی کرده مگر خلاف آن ثابت شود.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت تاکید کرد:باید توجه کنیم چه از نوع ویروس کرونای انگلیسی و چه از نوع جهش یافته آفریقای جنوبی و برزیلی باید همه افراد به رعایت نکات بهداشتی توصیه شده توجه کافی داشته باشند و بهترین راه مقابله همین رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.