وزیر خارجه آلمان: استقرار نظامی در افغانستان باید تمدید شود

به گزارش طلوع نیوز، به نقل از نظرات منتشر شده روز یکشنبه در روزنامه‌های گروه رسانه‌ای "فانکه"، "هایکو ماس" گفت مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان تا ماه مارس، تکمیل نمی‌شود.

وی اظهار کرد: بنابراین، ما باید با اختیار پارلمانی برای سناریوهای مختلف آماده شویم.

بر اساس خبرگزاری آلمان، ارتش آلمان می‌تواند به عنوان بخشی از نقش خود در مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، تا هزار و ۳۰۰ سرباز را در افغانستان مستقر کند.

طبق خبرگزاری آلمان، دولت آلمان تخمین زده هزینه استقرار یک‌ساله سربازان آلمانی در افغانستان، ۴۲۷.۵ میلیون یورو است.

بحث در مورد عقب‌نشینی نیروها با توافقی امضا شده بین طالبان و آمریکا صورت گرفت که پیش‌بینی می‌کند همه نیروهای خارجی تا آوریل از افغانستان خارج شوند.

تعداد نیروهای آمریکا در افغانستان به دو هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و بر اساس توافق آمریکا-طالبان، آن‌ها باید تا ۱ مه افغانستان را ترک کنند. با این وجود، مقامات دولت بایدن گفته‌اند در حال بازنگری این توافق هستند. سناتورهای آمریکایی گفته‌اند سربازان آمریکایی بر اساس مهلت مربوطه در تفاهم دوحه، کشور را ترک نخواهند کرد.

انتظار می‌رفت طالبان به عنوان بخشی از توافق دوحه و در میان مذاکرات صلح با تیم جمهوری افغانستان در قطر، خشونت را کاهش دهند. اما مقامات افغان و آمریکایی گفته‌اند با وجود تلاش‌ها برای صلح، نرخ خشونت در افغانستان "بسیار بالا" باقی مانده است.

به نقل از خبرگزاری آلمان، وزیر دفاع این کشور گفت: دولت جدید آمریکا تحت ریاست جمهوری جو بایدن باید شراکت رو به جلو را مجدداً ممکن سازد. این توافق وجود دارد که ما می‌خواهیم با هم به عنوان شرکای ائتلافی با روشی مسؤولانه که روندهای صلح را به خطر نیندازد، استقرار را به پایان برسانیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.