کشف ارز قاچاق به ارزش بیش از سه میلیارد در فرودگاه امام

احمدجعفری نسب مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) در حال عبور مسافران از دستگاه ایکس ری موفق به کشف ارز قاچاق به میزان ۳۰ هزار دلار آمریکایی و پنج میلیون دینار عراقی شدند و در همان زمان فرد متخلف را بازداشت کردند.  

وی با بیان اینکه ارزش ارز خروجی سه میلیارد و ۲۴۴ میلیون و ۲۱۰ هزار ریال برآورد شده است، گفت: براساس قانون فرد متخلف به پرداخت ۲ برابر ارزش ارز قاچاق یعنی به میزان ۶ میلیارد و ۴۸۸ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال جزای نقدی جریمه محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: عزم اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران در مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی و هرگونه قانون شکنی جدی بوده و با متخلفان قاچاق در شهرستان‌های استان تهران برخورد می‌شود.

جعفری نسب با بیان اینکه بیشترین تعداد انبارهای استان تهران و حتی کشور در شهرستان ری قرار دارد، تأکید کرد: کار نظارت و پایش انبارهای این شهرستان کار سختی است که توسط گشت‌های مشترک اداره تعزیرات حکومتی، اداره صمت و اتاق اصناف انجام می‌‌شود.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ری برای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل بازار روزانه پنج تیم بازرسی به اصناف، انبارها، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی اختصاص داده است که به شکل مستمر و هماهنگ اقدام به بازرسی می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.