بایدن خواستار اصلاح قانون حمل سلاح در آمریکا شد

جو بایدن روز یکشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: سه سال پیش، یک فرد مسلح، جان  ۱۴ دانش آموز و سه مربی را در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس در پارکلند فلوریدا گرفت. در عرض چند ثانیه، زندگی ده‌ها خانواده و زندگی یک جامعه آمریکایی برای همیشه تغییر کرد.

وی ادامه داد: اکنون سه سال است که خانواده‌های پارکلند روزهای تولد و تعطیلات را بدون عزیزانشان گذرانده‌اند. آنها تجربه اعزام فرزندانشان به دانشگاه یا دیدن آنها را در اولین کار خود پس از دبیرستان از دست داده‌اند. مانند بسیاری از خانواده‌ها ، آنها مجبور شده‌اند تکه‌هایی از روح خود را در اعماق زمین دفن کنند. مانند بسیاری از خانواده ها - و در واقع ، مانند ملت ما - آنها این سوال را دارند که آیا اوضاع هیچ‌گاه خوب می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه این خانواده‌ها تنها نیستند، اضافه کرد: در شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک، در مدارس و مراکز خرید، در کلیساها، مساجد، کنیسه‌ها و معابد، سالن‌های سینما و سالن‌های کنسرت، در گوشه و کنار خیابان‌های شهر که هرگز خبری در اخبار شب پیدا نخواهند کرد.

بایدن تاکید کرد: سراسر کشور ما، والدین، ​​همسران، فرزندان، خواهر و برادرها و دوستانشان درد از دست دادن یکی از عزیزان خود را برای خشونت با اسلحه می‌دانند. در این فصل از دست دادن زیاد، افزایش تاریخی قتل‌های سال گذشته در سراسر آمریکا ، از جمله خشونت اسلحه علیه رنگین‌پوستان در شهرهای ما، به تعداد صندلی‌های خالی میزهای آشپزخانه ما افزوده است.

وی با بیان اینکه در طول این سه سال، خانواده‌های پارکلند چیز عمیقی به همه ما آموخته‌اند، اظهار کرد: بارها و بارها، آنها به ما نشان داده‌اند که چگونه می‌توانیم غم و اندوه خود را به هدفی برای راهپیمایی، سازماندهی و ایجاد یک حرکت قوی، فراگیر و بادوام برای تغییر تبدیل کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: دانشجویان پارکلند و بسیاری دیگر از جوانان در سراسر کشور که خشونت با اسلحه را تجربه کرده‌اند، تاریخ آمریکا را به پیش می‌برند. این تاریخی است که توسط جوانان در هر نسلی نگاشته شده و دگم غالب را به چالش می‌کشند و خواستار یک حقیقت ساده هستند: ما می‌توانیم بهتر عمل کنیم و ما این کار را خواهیم کرد.

بایدن ادامه داد: این دولت برای توجه به این تماس منتظر تیراندازی دسته جمعی بعدی نخواهد بود. ما برای پایان دادن به فراگیری خشونت با اسلحه و ایمن سازی مدارس و اجتماعات خود اقدام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: امروز، من از کنگره می‌خواهم که اصلاحات قانون اسلحه را انجام دهد، از جمله الزام به بررسی سابقه برای فروش اسلحه، ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی و خشاب با ظرفیت بالا، از بین بردن مصونیت برای تولیدکنندگان اسلحه که آگاهانه سلاح های جنگی را در خیابان های ما قرار می‌دهند.

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: ما این را مدیون همه کسانی هستیم که از دست داده‌ایم و همه کسانی را که محزون می‌بینیم، تا تغییری ایجاد کنیم. اکنون موقع عمل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.