بودجه توسعه خط ۶ مترو تهران تامین شد

پیروز حناچی روز دوشنبه در بازدید از فاز ۲ خط ۶ مترو تهران گفت: یکی از اصلی ترین موضوعات کلان شهرها موضوع حمل ونقل است و اگر مشکل حمل و نقل حل شود بسیاری از مشکلات شهر از جمله ترافیک حل می شود.

وی اظهار داشت: در مورد اوراق مشارکت همه تلاشمان را می کنیم، بانک ها بیشتر ترجیح می دهند پول خود را حفظ کنند اما به هر صورت پیگیری می کنیم، بخش باقیمانده اوراق سال ۱۳۹۹ بگیریم و اوراق بعدی هم در راه است.

حناچی با اشاره به اینکه از معدود کلان شهرهایی هستیم که اوراق نقد می کنیم، بیان کرد: ۲ روز گذشته مصاحبه ای داشتم که خطابم به دولت بود، دولت سهم خود در حمل و نقل را به  اوراق مشارکت محدود کرده که آن هم ۵۰ درصد است. به دولت فشار می آوریم سهم واقعی خود  را در حمل ونقل ایفا کند.

وی خطاب به مدیران و پیمانکاران مترو گفت: از محل تامین اعتبار نگرانی نداشته باشید. مهم قولی است که به مردم دادیم ایستگاه ها باید به بهره برداری برسد حتی اگر بهره برداری ایده ال نباشد .

حناچی گفت: شرایط غیر عادی است همان طور که دولت  می گوید وضعیت اقتصادی نادری در صد سال داشته، واقعا شرایط اقتصادی شهرداری نیز نادر بوده و کرونا باعث شده  همه شهرداری های دنیا درگیر شدند. اما شهرداری ها کمک های بزرگی از دولت ها گرفتند و تنها شهرداری لندن ۲ میلیارد  پوند از دولت گرفته است. با همه این اوصاف به تعهدات عمل می کنیم.

حناچی سپس با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک از ایستگاه یادگار امام (ره)  بازدید کرد و توضیحات لازم در مورد بخش های مختلف ایستگاه به او داده شد.

پیش از این بازدید پیمانکاران خط ۶ مترو تهران در حضور شهردار تهران گزارش کاملی از وضعیت ارایه کردند.

شهردار تهران سپس به وسیله مترو از ایستگاه یادگار امام (ره) به ایستگاه اشرفی اصفهانی و ایستگاه شهید ستاری رفت و در جریان وضعیت کار قرار گرفت.

گفتنی است خط ۶ متروی تهران ۳۸ کیلومتر است و ۴ پیمانکار اصلی دارد که مناطق ۲ و ۵ در فاز ۲ از خط ۶ هستند.

شریان های اصلی خط ۶  از جاده آبشناسان حکیم همت، اشرفی اصفهانی، یادگار امام (ره) ، شهید چمران ، شیخ فضل الله تا پیروزی و بعثت و خاوران است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.