نماینده موافق اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰: مردم از بلاتکلیف ماندن بودجه آسیب می‌بینند

سید کاظم دلخوش در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ در موافقت با کلیات  تصریح کرد: ما نمی‌توانیم کشور را بدون بودجه بگذاریم. چشم مردم به مجلس شورای اسلامی است و اگر مجلس حقوق کارکنان و مستخدمین دولت و نظام و پروژه‌های عمرانی را بلاتکلیف بگذارد مردم آسیب می‌بینند ما باید به مشکلات مردم توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: از طرفی بودجه را نمی‌شود به چند دوازدهم کشاند، کسانی که در سال ۱۳۹۱ در مجلس شورای اسلامی بودند می‌دانند شورای نگهبان بودجه سه دوازدهم را رد کرد و گفت در سال ۱۳۹۲ انتخابات داریم الان شرایط حادتر از سال ۱۳۸۹۱ و ۱۳۹۲ است اولا در چند ماه آینده انتخابات شورای شهر و روستا را داریم که بخشی از نظارت با مجلس است. دوم انتخابات ریاست جمهوری را داریم که هزینه سنگینی از جهت داخلی و بین‌المللی دارد ضمن این‌که پایان کار دولت در چند ماه اول سال آینده است و ما نمی‌توانیم بودجه را بلاتکلیف بگذاریم. دولت آینده تا سرجایش بنشیند چند ماه طول می‌کشد و ما به این شکل سال را از دست می‌دهیم.

دلخوش یادآور شد: در حال حاضر با فرصتی که مجلس شورای اسلامی به دولت داد هفت مورد اصلاحات انجام شد که بخشی مورد قبول ماست و بخشی قابل رسیدگی است و می‌توانیم فرصتی به همکاران تلفیق برای اصلاح بدهیم، لذا ما راهی جز تایید کلیات نداریم و نباید به سمت چند دوازدهم برویم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نظر رهبری و دولت، مجلس و مردم نیست که وقت مردم را بگیریم و بودجه را غیرشفاف کنیم، می‌توانید از کمیسیون تلفیق بخواهید جداول و ردیف‌ها را به صحن بدهد و در قالب پیشنهادات موارد رسیدگی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.