موافق بودجه ۱۴۰۰: دغدغه ما در خصوص واقعی بودن بودجه با اصلاحیه دولت رفع شد

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: بودجه کشور به معنای هدایتگری و ریل گذاری مجلس برای اداره کشور در سال آینده است، این کار باید به گونه ای انجام شود که تعادل بخش های مختلف حفظ شود.

وی افزود: از همکاران استدعا دارم لایحه بودجه، اصلاحیه و گزارش کمیسیون تلفیق را مطالعه کنند، اصلاح ساختار یک کار کوتاه مدت نیست، اصلاح ساختار دارای دوبخش است، قسمت شکلی و بحث محتوایی، کشوری که ۷۰ سال به نفت وابسته بوده است برای رهایی از وابستگی نیازمند زمان و برنامه ریزی در یک دوره پنج ساله است، این اصلاحیه از این منظر قابل توجه است که دولت به ریل قانون احترام گذاشته و نواقص کلیات را پذیرفته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تصویب کلیات مترادف با سلب مسئولیت از مجلس نیست، یقینا وقتی کلیات مورد تصویب قرار بگیرد، در جزئیات موارد اصلاح می شود، دولت در جهت کاهش نسبی هزینه ها به میزان ۴۰ هزارمیلیارد تومان، کاهش برداشت از صندوق توسعه ملی به ۳۶ هزارمیلیارد تومان، واقعی نمودن درامدهای مالیاتی و افزایش ۵۰ هزارمیلیاردتومان در این حوزه اقدامات خوبی انجام داده است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: شفاف سازی و کاهش میزان وابستگی به نفت از دیگر مواردی است که به آن توجه شده است، دولت در بحث بودجه به نکات خوبی پرداخت و این اصلاحیه را واقعی کرد، دغدغه ما در کمیسیون تلفیق این بود لایحه بودجه واقعی شود و این کار در این اصلاحیه انجام شد.

گودرزوند چگینی تصریح کرد: منبع ۱۷ هزارمیلیاردی نیز مربوط به خودروهای لوکس بود، این رقم مربوط به خودروهایی است که در کشور توسط قشر برخوردار استفاده می شود ولی مالیات آن پرداخته نمی شد، یعنی باید هم از خودرو استفاده شود و هم حقوق مردم مستضعف از این خودرو ها پرداخت شود.

نماینده مردم رودبار اضافه کرد: در کلیات یودجه این دغدغه را داشتیم که بودجه شفاف نیست، قیمت ارز مشخص نیست، اما اکنون به دارو، کالاهای اساسی و قیمت ارز پرداخته شده است، بودجه را مقصر تورم سال بعدی عنوان نکنیم باید به این بودجه نگاه کارشناسی داشته باشیم نه اینکه با عینک مدیریت سیاسی به آن نگاه کنیم، بودجه نیازمند کار کارشناسی و فنی است، به اعضای کمیسیون تلفیق اعتماد کنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.