پیگیری توهین به رییس جمهور در اصفهان

سخنگوی قوه قضاییه در نشست امروز خود درباره توهین به ریاست جمهوری در اصفهان و همچنین سیلی زدن نماینده سبزوار به سرباز عابدی، از سربازان پلیس راهور توضیح داد.

اسماعیلی درباره توهین به رئیس جمهور در اصفهان گفت: درباره توهین را خلاف اخلاق و قانون می دانیم و زیبنده نیست در جامعه توهین را خطاب به اشخاص و مقامات کشوری بشنویم. در اصفهان اتفاقی توسط جمع محدودی اتفاق افتاد. مطلع شدید دادستان اصفهان بلافاصله بعد از این حادثه به اداره کل اطلاعات استان اصفهان اعلام کردند باید مقصران و مسببان و افرادی که در این اقدام نقش داشتند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند. تا جایی که چهارچوب مقامات قانونی وجود دارد، دادستان راسا پیگیری می کند. همچنین در قانون کاهش مجازات حبس، پیش بینی شده است اهانت به مقامات نیازمند شکایت شاکی خصوصی است. علاوه بر پیگیری های دادستان اصفهان، اگر شکایتی هم داشته باشیم رسیدگی قانونی می کنیم.

او گفت: این اقدامات آغاز شده و ادامه خواهد یافت.

پرونده سیلی به سرباز راهور به جریان افتاد

اسماعیلی درباره سیلی زدن علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به سرباز پلیس راهور هم گفت: این پرونده در دادسرای تهران ثبت شده و رسیدگی به آن در حال انجام است. در صورتی که نظر دادسرا صدور قرار جلب به دادرسی باشد، پرونده به دادگاه می رود.

وی همچنین درباره پرونده شهرداران تهران گفت: این پرونده در دادسرا در دست رسیدگی است. همچنین برخی از اعضای شوراهای شهرهای مختلف و شهرداران بازداشت شده اند که پرونده ها در محاکم قضایی در حال رسیدگی است. امیدواریم با پیگیری های دستگاه قضایی، شاهد این قبیل جرایم و تخلفات نباشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.