توصیه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلای کودکان به کرونا

دکتر سیما سادات لاری، گفت: همانطور که بارها اعلام کردیم، کلیه گروه‌های سنی، از جمله گروه سنی کودکان و نوجوانان در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند. بنابراین لزوم استفاده از ماسک در این گروه سنی و نظارت مداوم والدین در نحوه استفاده صحیح از آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: بنابراین توصیه ما این است که برای کودکان از ماسک‌های متناسب با اندازه صورت و برای تشویق آنها به ماسک زدن از ماسک‌های رنگی و جذاب استفاده کنید. به کودکان خود آموزش دهید که تحت هیچ شرایطی ماسک خود را با فرد دیگری تعویض نکنند، هرگز به بخش جلویی ماسک دست نزنند و هنگام برداشتن ماسک از روی صورت از قسمت بندها آن را خارج کنند. همچنین در صورت مرطوب یا آلوده شدن ماسک، حتما آن را تعویض کرده و ماسک آلوده را در سطل‌های زباله دردار بیندازند.

لاری ادامه داد: ضروری است که در صورتی که کودک دارای اختلالات شناختی یا تنفسی شدید است و در تحمل استفاده از ماسک مشکل دارد، حتما با پزشک مشورت شود. اگرچه معمولا برای کودکان مبتلا به نقص ایمنی، مبتلا به فیبروز کیستیک یا بیماری‌هایی مانند سرطان، استفاده از ماسک توصیه می‌شود، اما این قدام باید با مشورت پزشک اتفاق بیفتد.

وی گفت: توصیه می‌شود برای کودکانی که مهارت لازم جهت استفاده از ماسک را ندارند، مانند کودکان دچار اختلالات تکاملی، ناتوانی، کم شنوایی، معلولیت و ... از محافظ صورت یا شیلد استفاده شود. همچنین لازم است، محافظ‌های صورت چندبار مصرف، بعد از هربار استفاده به درستی با آب و صابون و مواد شست شو، شسته شوند یا با الکل ۷۰ درصد ضدعفونی شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.