وزرای خارجه ایالات متحده، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس روز سه شنبه بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در آن حمله راکتی به اربیل عراق را به طور شدیداللحنی محکوم کردند.

در این بیانیه که از سوی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا و «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس منتشر شد، آمده است: «دولت‌های ما با همدیگر از تحقیقات دولت عراق در مورد این حمله با هدف محاکمه عاملان آن حمایت خواهد کرد».

ائتلاف آمریکایی در عراق از کشته شدن یک پیمانکار غیرنظامی و زخمی شدن ۵ پیمانکار دیگر و همچنین یک نظامی آمریکایی در این حمله راکتی خبر داد.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» هم به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که در جریان عملیات راکتی علیه پایگاه آمریکایی در اربیل عراق، یک فروند هواپیمای سوپر کِی‌اِن‌سی ۳۵۰ متعلق به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آسیب جدی دیده و یک فروند پهپاد ام‌کیو ۱ سی نابود شده است.

این در حالی است که پیش از این، یک گروه عراقی تازه تأسیس با نام «سرایا اولیا الدم» مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت و افزود که اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.