خلاصه معاملات بورس امروز چهارشنبه 29 بهمن

در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت ۷ هزار و ۴۸۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز ۹۳۲ واحد رشد کرد و در سطح ۴۳۸ هزار و ۹۶۶ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس ۴۳ واحد افت کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۵۹۰ واحد رسید.

در معاملات امروز فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بزرگان قرمزپوش بازار هستند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص دارند.

خروج پول حقیقی 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام ۵۸۵ میلیارد تومان بود. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را شرکت سازنده واکسن کرونا، برکت داشت که حدود ۱۰ درصد پول‌های خروجی به این شرکت اختصاص داشت. ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی برکت ۵۵ میلیارد تومان بود. پس از برکت، شستا و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

افزایش ارزش معاملات کل

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 35 هزار و 150 میلیارد تومان رسید که از این میزان بیش از 28 هزار میلیارد تومان به فرابورس اختصاص دارد. ارز معاملات کل نسبت به روز سه‌شنبه 182 درصد افزایش یافته است. همچنین ارزش معاملات خرد 8 درصد افزایش یافت و به رقم 6 هزار و 656 میلیارد تومان رسید. 

کاهش ارزش صفوف بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز ‌گذشته 8 درصد کاهش یافت و به رقم 638 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 13 درصد کاهش یافت و 2 هزار و 42 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 262 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وسپهر، کزغال (شرکت زغال پروده طبس) و وپارس (بانک پارسیان) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 111 میلیارد تومانی داشت. پس از شستا، کلوند (صنایع کاشی الوند)  و خساپا (سایپا) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.