عضو کمیسیون بهداشت مجلس: واکسن داخلی کرونا تا اردیبهشت به تولید انبوه می‌رسد

پروین صالحی در خصوص وضعیت کرونا در کشور، اظهار کرد: بهترین راهکار برای مقابله با کرونای انگلیسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی است، اما واکسن کرونا نیز از برخی کشورهایی که می‌توان به آنان اعتماد کرد مانند هند، چین و کوبا وارد خواهد شد که تا کنون مقداری هم وارد شده است.

وی افزود: اما در عین حال چند شرکت تولید واکسن داخلی نیز قول داده‌اند که تا اردیبهشت سال آینده، واکسن کرونا را به تولید انبوه برسانند تا از این نظر نیز دغدغه کمتری داشته باشیم. با توجه به اینکه به تعطیلات نوروز نزدیک می‌شویم مردم باید از رفتن به مسافرت پرهیز و به خصوص از تردد در شهرهای نارنجی و قرمز خودداری کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس، گفت: ویروس کرونا از ابتدا که شیوع پیدا کرد چند پیک را پشت سر گذاشته و جهش‌هایی نیز داشته است. هم‌اکنون در سطح جهان واکسن‌هایی که تزریق می‌شود تقریباً مراحل آزمایشی خود را طی می‌کنند و در ایران هم این واکسیناسیون آغاز شده و خوشبختانه همان‌طور که اشاره شد شرکت‌های داخلی قول داده‌اند که تا اردیبهشت واکسن کرونا را به شکل انبوه و میلیونی تولید کنند.

صالحی ادامه داد: دولت و ستاد ملی کرونا از شرکت‌های داخلی تولید واکسن حمایت‌های لازم را می‌کنند که امیدواریم هرچه زودتر واکسیناسیون به شکل گسترده آغاز شود.

وی افزود: کمیسیون بهداشت تنها ابزار نظارتی در دست دارد و کار اجرایی نمی‌تواند انجام دهد و چند نماینده از مجلس در ستاد ملی کرونا حضور دارند تا نظرات مجلس بهتر به این ستاد منعکس شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: وقتی آمار کرونا پایین می‌آید مردم تصور پایان کرونا می‌کنند در حالی که این‌گونه نیست و ساده‌انگاری این بیماری سبب شیوع گسترده آن می‌شود به همین دلیل باید از این ساده‌انگاری پرهیز شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.