ورود یک ایرانی‌تبار به وزارت خارجه آمریکا

طباطبایی در حساب کاربری خود در توییتر از پیوستن به دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و معاون او، «کاملا هریس» ابراز خرسندی کرده است.

طباطبایی در حال حاضر عضو سازمانی به نام «ائتلاف تضمین دموکراسی» است که در سال ۲۰۱۷ برای مقابله با تلاش‌های ادعایی روسیه جهت «تضعیف نهادهای دموکراتیک» در آمریکا و اروپا تشکیل شد.

روزنامه واشنگتن‌پست ۱۱ جولای ۲۰۱۷ گزارش داده بود این گروه توسط مقام‌هی سابق وزارت اطلاعات و وزارت خارجه آمریکا راه‌اندازی شده است.

طباطبایی دارنده مدرک دکتری تخصصی در رشته مطالعات جنگ از دانشگاه «کینگز کالج لندن» است و به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کند.

او دیدگاه‌هایش درباره ایران را در سخنرانی‌ها و مقاله‌های مختلف ابراز کرده است. طباطبایی در یک جلسه استماع که ژانویه سال گذشته میلادی در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان برگزار شد گفت معتقد است سیاست «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران در سطح تاکتیکی موثر بوده اما در سطح راهبردی موفقیتی نداشته زیرا به تغییر رفتار تهران منجر نشده است.

آرین طباطبایی در مقاله‌ای که ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰ روی وب‌سایت ائتلاف تضمین دموکراسی قرار گرفته می‌نویسد دولت دونالد ترامپ نتوانسته هدفش در خصوص رسیدن به توافق بهتر با ایران بعد از خروج از برجام را عملی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.