پیش بینی روند بازار سکه در آخرین روز کاری بهمن

پشت گرمی قیمت سکه به بازار دلار

کدخبر: ۳۹۳۷۷۳
در حالی که موتور جهانی قیمت سکه( قیمت طلا) نزولی است بازار سکه به پشت گرمی قیمت دلار موقعیت خرید قرار گرفته است.
پشت گرمی قیمت سکه به بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه دو موتور محرک دارد قیمت جهانی طلا و قیمت دلار در بازار داخلی. در هفته ای که گذشته قیمت طلا روند نزولی داشت. بهای طلا در بازار های جهانی حتی یک کانال پایین تر آمد اما قیمت سکه در این هفته به قیمت طلا توجهی زیادی نکرد و حتی در روزهای اخیر حباب قیمت آن رشد کرد. این روند در معاملات پشت خطی دیشب نیز ادامه یافت در 

چهارشنبه شب، سکه بازان به روند نزولی بازار جهانی اونس طلا توجهی نکردند و خریدهای خود را افزایش دادند. افزایش خریدها موجب شد که فلز گران بهای داخلی پا به محدوده 11 میلیون و 900 هزار تومانی بگذارد. به گفته فعالان، سکه بازان به افزایش احتمالی قیمت دلار دلخوش کرده اند، چرا که دیشب اسکناس آمریکای بالای مرز 26 هزار تومانی را به خود دید. افزایش سکه در شرایطی رخ داد که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی نه تنها به بالای هزار و 800 دلار نیامد، بلکه تا محدوده هزار و 770 دلاری پایین رفت.

N (58)

کم توجهی به اونس طلا و افزایش حباب

کم توجهی سکه بازان به ریزش بهای اونس در بازارهای جهانی موجب شده است که حباب سکه روز به روز بیشتر شود. دیروز حباب سکه به بالای مرز 900 هزار تومانی رفت و به محدوده 9 درصدی نزدیک تر شد. افزایش مرتب حباب نشان می دهد که معامله گران نگران وقایع آتی هستند و به همین دلیل حاضر هستند، این فلز گران بها را بسیار بالاتر از ارزش ذاتی خود خرید کنند.

در مورد سکه های کوچک نیز چنین حکایتی وجود دارد. دیروز حباب نیم سکه به محدوده 22 درصدی رفت و ارزش ذاتی ربع سکه با قیمت بازاری اش به فاصله 58 درصدی رسید. در صورتی که یک خبر مثبت از وضعیت آتی اقتصاد به بازار سکه برسد، نزول سکه های کوچک بسیار بیشتر از سکه امامی خواهد بود. البته در شرایط کنونی بازار انتظار گشایش اقتصادی را ندارد. سکه در صورتی  که امروز به بالای مرز 12 میلیون تومانی برود، خریداران بیشتری را به سوی خواهد کشید. با این حال، در صورتی که دلار رشد خاصی را تجربه نکند، احتمال از دست رفتن محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی در بازار سکه وجود خواهد داشت.

J1 (39)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید