نخستین تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو/ رایزنی درباره ایران

به گزارش روزنامه جروزالم‌پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک ماه پس از ورود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید بصورت تلفنی با وی درباره موضوعات مختلفی به بحث و گفتگو پرداخت.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با اشاره به جزئیات این تماس تلفنی، اعلام کرد: تماس تلفنی یک ساعته نتانیاهو و بایدن کاملا دوستانه و صمیمی بود و دو طرف درباره موضوعات مختلفی همانند، توافق‌های سازش با کشور‌های عربی و همچنین موضوع ایران با یکدیگر به بحث و رایزنی پرداختند.

این بیانیه می‌افزاید: نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا طی این تماس بر تقویت روابط میان تل آویو و واشنگتن تاکید کردند.

بایدن: بصورت مداوم درباره ایران با تل‌آویو در تماسیم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از گفتگو با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیامی را در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد و نوشت: در این تماس بر تعهد پایدار آمریکا به امنیت متحدمان، از جمله اسرائیل تاکید کردم.

وی همچنین از تماس مداوم تیم‌های آمریکایی و اسرائیلی درجهت تقویت همکاری‌های استراتژیک بین دو طرف درباره تمام مسائل امنیتی منطقه از جمله ایران، با یکدیگر خبر داد.

پیش از این، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست مدعی رابطه میان تماس نگرفتن جو بایدن با بنیامین نتانیاهو و عدم تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای کمک به دوست قدیمی خود در انتخابات آتی کنست شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.