محمد جواد آذری جهرمی روز سه شنبه در حاشیه مراسم سومین رویداد هفته دیجیتال و نمایشگاه اینترنت اشیاء در جمع خبرنگاران، به نامه و ادعاهای رسانه‌ای و تلویزیونی ساترا توسط چند معاونش و حضورهایی در برنامه زنده شبکه ۳ در حاشیه نمایشگاه اینترنت اشیاء پاسخ داد.

در هفته گذشته معاونین ساترا موج جدیدی از انتقادات علیه استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های‌ فعال این حوزه را آغاز کردند و مدعی شدند تعدادی از «وی او دی ها » نرخ ترجیحی اینترنت داخلی را برای پخش محتوای داخلی لحاظ نمی‌کنند.

معاونان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی همچنین از راه‌اندازی سایتی برای ثبت شکایت کاربران این‌حوزه خبر دادند.

وزیر ارتباطات در واکنش به این اقدام گفت: «نیازی به گزارش ساترا نیست و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این موضوع را بررسی می‌کند و اصلا ساترا یک سازمان قانونی برای این کار نیست».

وی درباره مصوبه بیت‌استریم (شرکت‌‍‌های مخابراتی منابع خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و از خدمات بهره‌مند می‌شوند) و وضعیتی که اکنون دارد، اظهار داشت: مخابرات عملا کار اجرای این مصوبه را متوقف کرده و رگولاتوری در حال پیگیری این ماجراست. رگولاتوری در حال تنظیم مصوبه‌ و تصویب آن در کمیسیون تنظیم مقررات است تا بابت عدم اجرای مصوبه بیت‌استریم، جرائمی برای مخابرات در نظر گرفته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.