خبرهای جدید وزیر آموزش و پرورش از جذب معلم

محسن حاجی‌میرزایی پنجشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش استان جزو شوراهای برگزیده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توفیقات به دست آمده در شورای آموزش و پرورش زنجان نتیجه فعالیت همه اعضا است، تصریح کرد: خوشبختانه زنجان استانی با هماهنگی مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه تربیت مسئله‌ای انتخابی نیست، افزود: در طول روز در حال تربیت شدن و تربیت کردن بوده و از همه می‌آموزیم.

وی با اینکه یکی از اموری که به دنبال آموزش آن در مدرسه هستیم، سپاسگزاری و تشکر است، بیان کرد: بزرگترها باید در رفتار خود قدرشناس باشند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه دولت در دوران سختی مدیریت کشور را به عهده گرفته است، تصریح کرد: همه به اتفاق می‌گویند که این حجم از فشاری که متوجه جامعه شد، کم نظیر بوده ولی دولت در مقابل آن قد علم و مقابله کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آموزش مجازی در دوران کرونا بیان کرد: اتفاقی که آموزش و پرورش در دوره کرونا انجام داد، محصول فعالیت همه فرهنگیان بوده و بسیار قابل توجه و بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا یک میلیون معلم در قالب ۱۰۵ هزار مدرسه، ۱۵.۵ میلیون دانش آموز را آموزش می‌دادند، گفت: در حال حاضر این ارتباط در بستر شبکه شاد برقرار است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه گذشته، ۲۵ میلیارد پیام آموزشی و ۹ میلیارد فایل آموزشی تبادل شده است، ادامه داد: نداشتن اینترنت و شاد به معنای محرومیت نیست و آموزش به طرق دیگر در حال انجام است و در حال حاضر همه با آموزش درگیر هستند.

وزیر آموزش و پرروش با اشاره به اینکه زنجان در برخی شاخص‌ها از میانگین کشوری بالا و در برخی کم‌تر است، عنوان کرد: متوسط حضور دانش‌آموزان دختر در آموزش و پرورش در زنجان کمتر از میانگین کشوری است و باید دلایل آن احصا، بررسی و چاره‌جویی کرد.

وی با اشاره به اینکه باید به طور میانگین ۵۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند، گفت: در استان زنجان این شاخص کمتر از میانگین کشوری بوده به همین دلیل ایجاد هنرستان‌های کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه پوشش پایه اول و ابتدایی در زنجان وضعیت خوبی است ولی باید برای متوسطه بیشتر فکر کرد، ادامه داد: در زنجان باسوادی ۳ درصد کمتر از میانگین کشور است و نرخ قبولی در دوره‌های تحصیلی مقطع متوسطه از میانگین کشوری کمتر است.

 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از سه طریق نیرو جذب آموزش و پرورش می‌شود: تصریح کرد: روش اول از طریق جذب دانشگاه فرهنگیان است که سهمیه امسال ۲۰ هزار نفر بوده و در مراحل پایایی جذب هستند، نوع دوم ازطریق آزمون استخدامی است که امسال سهمیه ۲۸ هزار نفری در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اینکه ‌افرادی که از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند یک سال در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌زنند و نوع سوم جذب نیرو مربوط به خرید خدمت و حق‌التدرسی‌ها است که بیش از ۸۰ هزار نفر بوده که ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر اوایل سال، ۳۰ هزار نفر هفته‌های قبل و ۳۰ هزار نفر سال آینده جذب می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.