هراس‌افکنی دوباره سفارت آمریکا در قلب بغداد

یک منبع امنیتی عراقی به پایگاه خبری «شفق نیوز» عراق گفت: آژیر خطر در داخل منطقه سبز به عنوان تمرین امنیتی دوره ای برای اطمینان از کارکرد آن به صدا در آمد.

برخی کانال های تلگرامی خبری عراقی نیز همزمان اعلام کردند که آژیر خطر به عنوان اقدامی آزمایشی در سفارت آمریکا در منطقه سبز به صدا در آمده است.

این در حالی است که عصر روز گذشته نیز سفارت آمریکا شاهد به صدا در آمدن آژیر خطر و آزمایش دوباره سامانه پدافندی «سی رم» در آن بود که باعث ترس و وحشت مردم شد.

یک منبع امنیتی عراقی عصر روز گذشته به شبکه تلویزیونی «السومریه» عراق گفته بود که آژیر خطر در سفارت آمریکا در مرکز بغداد به صدا در آمد و سامانه «سی رم» به عنوان یک تمرین امنیتی فعال شد.

تعدادی از دفاتر و سازمان ها و آژانس های کشورهای خارجی و سفارت آمریکا و همچنین برخی ساختمان های مهم حکومتی عراق در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی «سبز» در مرکز بغداد قرار دارد.

استقرار سامانه های موشکی و پدافندی و ادوات نظامی در داخل سفارت آمریکا و به صدا در آمدن آژیر خطر و تمرین های نظامی و آزمایش های گاه و بی‌گاه آنها و نیز استفاده از این سلاح ها همواره مورد اعتراض و نگرانی شهروندان عراقی بوده و آنها بکارگیری این سلاح ها را خطری برای جان عراقی ها به ویژه برای مناطق اطراف سفارت به شمار می آورند؛ بویژه که چهار ماه پیش آزمایش یکی از همین سامانه های آمریکایی باعث اصابت موشک به یک منزل مسکونی در غرب بغداد و جان باختن و زخمی شدن چند شهروند عراقی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.