رهبر انقلاب تکلیف انتخابات ۱۴۰۰ را مشخص کردند

حسین مرعشی در چهارمین کنگره ملی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به رئوس سیاست‌های راهبردی حزب گفت: لازم است در ابتدا از مقام معظم رهبری تشکر کند که دیروز در جمع مردم تبریز به انتخابات اشاره و به انتخابات پرشور تاکید کردند و ما به عنوان حزبی که این سیاست را برای کشور مفید می‌دانیم باید از مقام معظم رهبری که این ابهام را رفع کردند تشکر کنیم زیرا دوستانی در جناح رقیب خیلی علاقه‌مند بودند که سیاست‌های کلی نظام در انتخابات محدود با نتایج قابل پیش‌بینی استوار باشد و سخنان مقام معظم رهبری تکلیف سیاست‌های کلی نظام برای انتخابات ۱۴۰۰ را مشخص کرد و معلوم شد که آن دوستانی که خود را طرفدار نظام می‌دانند در این سیاست از رهبری عقب ماندند.

رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم، درباره دولت آقای روحانی برای اداره کشور در این دو سال و نیم سخت است. متاسفانه ضعف روابط عمومی دولت و شخص آقای رئیس‌جمهور مانع از این شد که در این دو سال و نیم دولت بتواند به خوبی از کارکرد خود در عرصه اقتصاد دفاع کند. واقعیت این است که تحریمی که بعد از خروج آمریکا از برجام به کشور ما تحمیل شد، بهترین تعبیرش همان فشار حداکثری است که خود ترامپ به آن اشاره و افتخار می‌کرد.

وی افزود: ما در تحریم قبل از تحریم‌های ترامپ که مصوبه شورای امنیت داشت، کف صادرات نفتمان به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسید و همواره به اندازه نیازهای ضروری مردم یعنی غذا و دارو می‌توانستیم ارز در اختیار داشته باشیم. در تحریم‌های جدید صادرات نفت ایران به کمتر از  ۷۰ هزار بشکه رسید و حتی درآمدهای نفتی به ۲ میلیارد دلار هم نمی‌رسید در حالی که کشور برای تامین نیازهای غذایی و دارویی به چیزی حدود ۱۵ میلیارد دلار احتیاج دارد. باید از دولت های آقای خاتمی و هاشمی تقدیر کنیم که با بنیان‌گذاری صنایع پتروشیمی و معدنی کشور را ایمن کردند و ما در نبود ستون مهم نفت دو ستون مهم پتروشیمی و معدنی را داشتیم که به کمک کشور آمد و کشور را از تحریم‌ها نجات داد.

مرعشی خاطرنشان کرد: بعد از مشخص شدن پیام رهبری جبهه ما نیز بااتحاد و انسجام وارد عرصه انتخابات می‌شود و ما شخصیت‌های مصلح و مورد اعتماد مردم فراوان در دسترس داریم و به جبهه اصلاحات پیشنهاد دادیم و حتما می‌توانیم موازنه سیاسی را به کشور برگردانیم و حاکم شدن اقلیت مردم بر اکثریت به نفع کشور و نظام نیست و من باید اینجا عرض کنم همه کسانی که در انتخابات آینده شرکت نکنند، رای ندادنشان به نفع رقیب خواهد بود.

وی با بیان این‌که ما در سیاست‌ورزی ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه باشیم اما سیاستمدار کسی است که بتواند با حداقل امکانات، حداقل سرپناهی را برای مردم خود بسازد گفت: الان اصلاح‌طلبان را می‌توانم به دو گروه تقسیم کنم، یک گروه روشنفکر و ایده‌پردازند و مرزهای اندیشه را می‌توانند به پرواز دربیاورند اما این با مایی که می‌خواهیم با حداقل مصالح سرپناهی برای فرار از سرما و گرما بسازیم متفاوت است ما ضمن احترام به آن‌ها فکر می‌کنیم با محدودیت‌ها باید سرپناه بسازیم.

رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزان با اشاره به سه سیاست مصوب حزب کارگزان گفت: اولین سیاست تمرکز بر کسانی است که باید سه ویژگی را داشته باشند رهبری نسبت به آن‌ها حساسیت منفی نداشته باشند، باید رأی آوری داشته باشند و بتوانند مردم را جذب کنند و بتوانند کشور را به خوبی مدیریت کنند. دومین سیاست این است که باید در انتخابات تیمی وارد شویم و سومین سیاست هم برنامه محوری است.

 وی با بیان اینکه برنامه حزب کارگزاران چهار اصل مقدماتی دارد گفت: اولین اصل این است که توسعه اقتصادی ایران به عنوان سیاست راهبردی تلقی می‌شود دومین اصل این است که روابط بین المللی ایران باید عادی شود و ما از بحران در روابط خارجی باید عبور کنیم، سومین اصل این است که باید همه بدون تبعیض سیاسی و ایدئولوژیک در صحنه فعال شوند و چهارمین اصل هم مسئله محیط‌زیست است.

مرعشی ادامه داد: ما در این برنامه رشد اقتصادی دو رقمی را و تورم تک رقمی را هدف گرفتیم و با قاطعیت می گویم با منابعی که در اقتصاد ایران هست این کار شدنی است و به ۳۵۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی می‌رسیم.

اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران انتخاب شدند

در جریان برگزاری چهارمین کنگره حزب کارگزاران سازندگی، اعضای شورای مرکزی این حزب انتخاب شدند که اسامی این افراد به شرح زیر است:

محسن هاشمی

سعید لیلاز

حامد منتظری

شهربانو امانی

فاطمه ترکان

فاطمه رمضان زاده

علی جمالی

محمد عطریانفر

غلامرضا پناه

احمد نقیب زاده

لیلا خوشکام

جهانبخش خانجانی

محمود علیزاده طباطبایی

علی هاشمی

اسفندیار عشوری

امیر اقتناعی

کامبیز مشتاق گوهری

سید افضل موسوی

سید حسین مرعشی

غلامحسین کرباسچی

فائزه هاشمی

فاطمه سعیدی

سید علیرضا سیاسی راد

پروانه مافی

ناهید تاج الدین

محمد قوچانی

یدالله طاهرنژاد

بهرام فیاضی

علی محمد نمازی

مصطفی پهلوانی

محمود سعیدی زاده

ولی الله افخمی

عبدالله شهنوازی

مهدی بهزادیان

طاهره میرساردو

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.