یک درخواست برای مشخص شدن وضعیت آقازاده‌های رانت‌خوار

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به فرازی از امام (ره) که فرمودند معیار اسلامی ما در مدیریت جامعه اسلامی سیره امیرالمؤمنین است، اظهار کرد: سیره امیرالمؤمنین فقط مختص مدیران جامعه اسلامی نیست اگرچه آن‌ها باید بیشتر و بهتر به آن عمل کنند اما این موضوع به عموم جامعه نیز مرتبط است.

وی با بیان اینکه یکی از اصول بسیار مهم سیره امیرالمؤمنین (ع) که در انقلاب ما این اصل وجود دارد اصل عدالت است، گفت: ما اگر بخواهیم جامعه ما جامعه اسلامی باشد باید روش امیرالمؤمنین را در کارها و تصمیم‌گیری‌ها اتخاذ کنیم.

امام‌جمعه انزلی با اشاره به تصویب لایحه بودجه و افزایش حقوق کارمندان و کارکنان افزود: نکته بسیار قابل‌تأملی وجود دارد که متأسفانه عده‌ای در کشور حقوق کلانی را می‌گیرند و اشکال اصلی همین است که چرا این‌قدر تبعیض و اختلاف طبقاتی باید در جامعه اسلامی باشد‌.

شمس‌الدین با بیان اینکه اگر مجلس ما واقعاً خود را یک مجلس انقلابی می‌داند می‌بایست این بی‌عدالتی را هر چه زودتر رفع کنند، تصریح کرد: کسی که حقوق کلان می‌گیرد، نمی‌تواند درکی از مشکلات مردم و یا حتی کارمندان اداره خود را داشته باشد متأسفانه همین تفاوت فاحش در جامعه ما وجود دارد و بسیاری از افراد جامعه زیرخط فقر زندگی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه عدالت باید برای همه یکسان برقرار شود و هیچ فرقی نباید باشد، گفت: برخی آقازاده‌ها و دامادها رانت‌هایی را به دست آوردند اما مشخص نشد که این‌ها آیا دستگیر شدند، اعمال قانون شدند یا خیر و با اعمالشان چگونه برخورد شد.

خطیب جمعه انزلی یک شیوه و سیره دیگر امیرالمؤمنین را ایستادگی در برابر ظالمین و استکبار دانست و بیان کرد: در جامعه اسلامی باید مسؤولین در برابر دشمنان و بیگانگان ایستادگی کنند، نمی‌شود در جامعه اسلامی زندگی کنیم و حرف از ارتباط با بیگانگان و مذاکره با آنان بزنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.