خیز شمار مرگ ومیر کرونا در هفته پایانی بهمن

وضعیت خاکستری در آمارهای کرونای ایران+ نمودار

کدخبر: ۳۹۴۰۸۷
اقتصادنیوز: افزایش شیوع کرونا در هفته پایانی بهمن 1399 در کنار رشد بستری ها موجب شد تا خیز دیگری در میزان آمار مرگ و میر شکل بگیرد. این متغیر اما هنوز به محدوده سیاهی که در میانه پاییز ثبت شده بود نرسیده است. به بیان دیگر رشدهای آماری سبب شده تا متغیرهای نگران کننده وارد محدوده خاکستری شوند.
وضعیت خاکستری در آمارهای کرونای ایران+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، در هفته چهارم ماه بهمن شمار مبتلایان هفتگی کرونا نسبت به هفته گذشته 6 درصد افزایش پیدا کرده و به بالاترین حد خود در زمستان رسید. وضعیت تحت درمان نیز در این هفته با وجود کاهشی که در هفته های قبل ثبت شده بود اکنون روند صعودی را آغاز کرده و به قله 6 هفته گذشته خود رسیده است. این اقدام ناشی از شیوع کرونا در هفته های اخیر بوده و هشدار افزایش مرگ و میر را در هفته های آتی در بردارد.

کرونا

تداوم شیوع کرونا در آخرین هفته بهمن

شمار مبتلایان در هفته پایانی بهمن 6 درصد افزایش پیدا کرده و به 54 هزار و 400 نفر رسید. این رقم بیشترین حد هفتگی ابتلا در زمستان بوده است.

در ابتدای پاییز تستهای روزانه کرونایی نیز همواره روندی صعودی داشته‌اند. به طوری که در هفته آخر بهمن بیشترین حد آزمایش ها به ثبت رسیده و این قله را بازهم جابجا کرده است. 

شمار این متغیر در ایران با 2.9 درصد افزایش هفتگی به 392 هزار و 273 تست رسیده است اما شیوع کرونا نمی‌تواند صرفا  در نتیجه ازدیاد تست‌ها بوده باشد.

کرونا

درهمین خصوص نسبت شمار مبتلایان در هر هفته به تعداد تست‌ها در مدت مشابه توصیف دقیق تری را از وضعیت این بیماری ارائه می دهد. این متغیر در هفته پایانی بهمن به 13.5 درصد رسیده و بالاترین حد این نسبت را در تمام زمستان امسال رقم زده است.

به عبارت دیگر وضعیت شیوع این بیماری در هفته پایانی بهمن در شدید ترین موقعیت خود در زمستان امسال قرار گرفته است. بنابراین، بخشی از این افزایش در ابتلا نمایانگر رشد شیوع کرونا در کشور بوده است . اما چه تعداد از این بیماران در این هفته تحت درمان قرار گرفته و این اتفاق چه دورنمایی از وضعیت مرگ ومیر در آمارهای کرونایی ارائه می دهد؟ 

وضعیت تحت درمان در قاب هفته؛ خیز مرگ ومیر

کسر مجموع فوتی ها و بهبود یافتگان در هر مقطع از کل مبتلایان ، نمایانگر وضعیت تحت درمان در آن مقطع است. 

رکورداین متغیر در میانه آذر به ثبت رسیده که بالاترین خد هفتگی در کل مدت شیوع کرونا به حساب می آید. این رقم برابر با 308 هزار و 650 تن بود. پس از آن در هر هفته این متغیر روندی کاهشی داشت تا اینکه در هفته نخست بهمن ماه به 209 هزار و 261 نفر رسید. پس از ثبت این رقم در هفته نخست بهمن ماه روند این آمار در کشور بازهم صعودی شد

کرونا

درهمین راستا با افزایش شیوع کرونا در هفته های قبل ( بالارفتن نسبت متغیر ابتلا به تست در هر هفته) شمار بیماران تحت درمان نیز به همین طریق شروع به افزایش کردند. این خیز مجدد در آمار تحت درمان به حدی بود که این متغیر را اکنون به بالاترین حد خود در 6 هفته اخیر رساند.

این رقم نسبت به میزان ثبت شده درهفته قبل 3.7 درصد رشد پیدا کرده و اکنون به 227 هزار و 218 تن رسیده است. این افزایش در کنار شدت شیوع کرونا در هفته پایانی بهمن سبب شد تا شمار جانباختگان نسبت به دو هفته قبل افزایش پیدا کرده و روندی افزایشی را آغاز کند.

شمار جانباختگان کرونا در هفته پایانی بهمن با 12.4 درصد رشد به 532 تن رسیده است. این در حالی است که این متغیر در هفته های اخیر روندی نزولی داشته و اکنون با رشدی قابل توجه می‌تواند هشداری برای تشدید وضعیت سیاه کرونایی در کشور بوده باشد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید