واکنش سازمان ملل به ماجرای دختر حاکم دبی

براساس گزارش یونایتدپرس، این درخواست یک هفته پس از آن مطرح می‌شود که شاهزاده لطیفه دختر حاکم دبی با انتشار یک پیام ویدئویی اعلام کرد که او توسط خانواده‌اش گروگان گرفته شده است.

دفتر «میشل باچله» کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل گفته، این سازمان از خانواده «شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم» درخواست سند و شاهدی درباره وضعیت سلامتی وی شده است.

«الیزابت تروسل» سخنگوی باچله روز جمعه به خبرنگاران در سوئیس گفته، با توجه به ویدئوی نگران کننده‌ای که ما دیدیم ما درخواست اطلاعات و توضیخات شفاف درباره وضعیت شیخ لطیفه شده‌ایم.

به دنبال بروز شایعاتی در این زمینه، سفارت امارات در لندن روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شاهزاده لطیفه تحت مراقبت خانواده‌اش قرار دارد و به خدمات حرفه‌ای پزشکی نیز در خانه دسترسی دارد. 

این درحالیست که «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس روز چهار‌شنبه در خصوص وضعیت شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم،  ابراز نگرانی کرد. 

نخست‌وزیر انگلیس همچنین درباره بررسی پرونده وضعیت وی گفت: «به نظرم آنچه که ما انجام خواهیم داد این است که منتظر بمانیم و مشاهده کنیم که چگونه آنها پیش خواهند رفت. ما [وضعیت] آن را زیر نظر خواهیم گرفت.» 

پیشتر نیز «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس درخصوص وضعیت شاهزاده لطیفه ابراز نگرانی کرده بود.

روز سه‌شنبه شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» ویدئویی متعلق به دختر جوان حاکم دبی منتشر کرد که در آن می‌گوید زندانی شده و جانش در خطر است.

شاهزاده لطیفه ۳۴ ساله، در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد با کمک یک مقام اطلاعاتی سابق فرانسه که در قایقی منتظر او بود از طریق دریا  از امارات فرار کند، اما نیروهای کماندو او را در مقابل سواحل هند بازداشت کردند. بنا به تأیید خواهر لطیفه، او در دبی در حبس به سر می‌برد و نیروهای پدرش او را تحت نظر دارند و مواد مخدر به او می‌دهند.

پیش از این دادگاه عالی انگلیس که وظیفه رسیدگی به دعوای حقوقی بین حاکم دبی و زن سابقش را داشت، رأی به نفع شاهزاده «هیا بنت الحسین» داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.