نوسانات شاخص ارزی در روز جمعه شدت گرفت

طوفان پشت خطی در بازار دلار پس از مواضع بایدن

کدخبر: ۳۹۴۱۵۸
اقتصادنیوز: برای پیش بینی امروز قیمت دلار یک عامل پر رنگ است؛ انتظارات از برجام. برخی معامله گران تحت این عنوان به دنبال نوسان گیری از قیمت دلار بودند. اما آینده قیمت دلار فارغ از اخبار چیست؟
طوفان پشت خطی در بازار دلار  پس از مواضع بایدن

به گزارش اقتصاد نیوز،بیشتر معامله گران صبح جمعه شگفت زده شدند. دلار در ابتدای این روز تعطیل به یکباره تا محدوده 25 هزار و 200 تومان عقب نشینی کرد. در واقع انتشار چند خبر و عقب نشینی آمریکا از برخی مواضع قبلی موجب شد که معامله گران به صورت هیجانی در معاملات پشت خطی فروشنده شوند. با این حال، این رفتار از بعدازظهر تغییر کرد و پس از اینکه، صحبت های بایدن در کنفرانس امنیتی مونیخ خاتمه یافت، به سیر خریداران لحظه به لحظه افزوده شد؛ ساعت 10 شب جمعه گفته می شد که دلار پشت خط های تلفن و شبکه های مجازی بالای 25 هزار و 700 تومان خریدار داشت.

نوسان گیری با انتظارات برجامی

نوسانات بازار در یک روز تعطیل نشان داد که بازار تا چه اندازه دوباره به اخبار حساس شده است. در چنین فضایی، نوسان گیران سعی خواهند کرد که قیمت ها را با سرعت بیشتری جا به جا کنند و برای این منظور از اهرم شایعه سازی و برجسته کردن اخبار خاص نیز استفاده کنند. در روزهای آتی، خروج از اجرای پروتکل الحاقی مورد توجه بازار خواهد بود؛ در کنار این، تلاش های اروپا برای حفظ برجام نیز ممکن است گاهی روند قیمتی دلار را تحت تاثیر قرار دهد.

دلار پشت خطی

آینده دلار فارغ از اخبار

به گفته برخی فعالان، فارغ از جهت اخبار، دلار به دلیل ادامه افزایش نقدینگی و عدم دسترسی به منابع ارزی می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد. در کنار این، باز شدن دوباره بازارهای چین، می تواند سمت و سوی تقاضای حواله ای را فعال تر کند. در مقابل این انتظارات افزایشی، معامله گرانی حضور دارند که معتقدند، دلار در بهمن به میزان زیادی رشد کرد و در اسفند، وقت اصلاح قیمت ها خواهد بود. شاخص بازار ارز در بهمن ماه نزدیک به 20 درصد افزایش قیمت را ثبت کرد. عده ای از فعالان، در انتظار سودگیری معامله گران در محدوده 26 تا 27 هزار تومان هستند.

بیشتر تحلیل گران فنی نیز باور دارند تا زمانی که درهم زیر 7 هزار و 200 تومان است، نمی توان انتظار صعود خاصی را در بازار ارز داخلی داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید