افت و خیز آمارهای کرونایی در ایران و جهان

خیز جدید بیماران بدحال کرونایی در آغاز اسفند +اینفو

کدخبر: ۳۹۴۳۰۴
اقتصادنیوز: در دومین روز اسفند ماه 1399 آمار کرونایی کشور در ابتلا ، فوتی و بستری ریزشی مقطعی را تجربه کرده اما در اتفاقی نادر پس از سه ماه شمار بیماران بدحال نسبت به روز قبل افزایش پیدا کرد.
خیز جدید بیماران بدحال کرونایی در آغاز اسفند +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز ، در دومین روز اسفند ماه آمارهای کرونایی کشور ریزشی مقطعی را تجربه کردند. در این خصوص شمار ابتلای روزانه بعد از 4 روز به کمتر از 8 هزار نفر رسیده و بستری و فوتی ها ی روزانه نیز روندی کاهشی را به ثبت رساندند.اما مهمترین اتفاق آماری امروز خیز مجدد شمار بیماران بدحال کرونایی بوده است.

آمار کرونا در ایران

در دومین روز اسفند ماه شمار مبتلایان روزانه در ایران با 1.2 درصد افت نسبت به روز گذشته به 7 هزار و 922  تن رسیده و پس از آنکه در 4 روز گذشته همواره بالاتر از 8 هزار نفر بود امروز به پایین تر از این رقم تنزل پیدا کرده است.

در ادامه این رفتار آماری، تعداد بستری های روزانه کرونایی کشور نیز 30.4 درصد افت داشته و در حد 472 نفر قرار گرفت. این افت آماری در فوتی های روزانه نیز به ثبت رسیده است. بر همین اساس شمار جانباختگان روزانه بر اثر این بیماری نیز در کشور با 9 نفر کاهش نسبت به روز گذشته به 68 تن کاهش پیدا کرد. 

این کاهش مقطعی در آمارهای کرونایی کشور در حالی بود که وضعیت بیماران بدحال، پس از تقریبا سه ماه دوباره صعودی شده و خیز جدیدی را آغاز کرده است. درهمین خصوص این متغیر نسبت به روز گذشته 0.5 درصد افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند. 

شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

کرونا ایران

آمار کرونا در جهان

شمار مبتلایان روزانه به بیماری کرونا در جهان نسبت به روز گذشته 2.7 درصد رشد داشته و در مجموع به حدی بالاتر از 111 میلیون نفر رسیده است. بیشترین کاهش آماری در متغیر های جهانی کرونا نیز به شاخه بهبود یافتگان روزانه تعلق داشته که درحد 15 درصد بود.

در این میان متغیر بیماران بدحال کرونایی در جهان برخلاف رفتار این متغیر درایران به مسیر نزولی خود ادامه داده و مانند روزهای گذشته کمتر از 1 درصد کاهش را ثبت کرده است. 

این شاخص اکنون در ایران برای نخستین بار از 8 آذر تا کنون مسیر خود را صعودی کرده است.

جهان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید